شناسهٔ خبر: 62594591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید ایران بر لغو تحریم‌های یک‌جانبه علیه افغانستان

نماینده کشورمان در سازمان ملل در نشست شورای امنیت، حذف تحریم‌های یکجانبه برای کمک به بهبود اقتصادی افغانستان را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

تاکید ایروانی بر حذف تحریم های یکجانبه علیه افغانستانبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از نیویورک؛ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع افغانستان برکزار شد با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد افرادی که به کمک های فوری نیاز دارند، بر تشدید بحران انسانی در افغانستان تاکید کرد.
امیرسعید ایروانی همچنین با اشاره به فقدان برنامه واکنش بشردوستانه، خواستار کمک های بشردوستانه بی طرفانه و حذف تحریم های یکجانبه برای کمک به بهبود اقتصادی افغانستان شد. 
نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: ایران بر تعهد اخلاقی جامعه جهانی برای حمایت از افغانستان تاکید می‌کند و خواستار تلاش های جمعی برای بازسازی اقتصاد افغانستان، تسهیل بازگشت امن پناهجویان و تضمین امنیت منطقه است.
ایروانی نگرانی های خود را در مورد حملات تروریستی، قاچاق مواد مخدر، محدودیت های تحصیل زنان و تهدیدات میراث فرهنگی در افغانستان مطرح کرد و گفت: ایران بر تعهد خود برای کمک به افغانستان و همکاری با کشورهای همسایه برای پایداری صلح و ثبات تاکید می کند. 
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد همچنین بر تعامل سازنده با مقامات افغانستان تاکید و از ابتکارهای منطقه‌ای برای گفتگو و همکاری حمایت کرد.

 

 

نظر شما