شناسهٔ خبر: 62588520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکید ایران و روسیه بر لزوم حل مسائل قفقاز جنوبی

رؤسای جمهور ایران و روسیه در مکالمه تلفنی، بر لزوم حل و فصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی در گفتگو میان دو کشور و گفتگو‌های ۳+۳ تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی، امروز سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، روند مراودات دو کشور را مطلوب، ارزیابی و بر تسریع در اجرای توافقات و طرح‌های مشترک، از جمله در زمینه‌های حمل و نقل، تبادل انرژی و تکمیل مسیر شمال ـ جنوب، تأکید کرد.

تأکید ایران و روسیه بر لزوم حل مسائل قفقاز جنوبی

رئیس جمهور با قدردانی از حمایت روسیه برای عضویت ایران در گروه بریکس، افزود: بریکس، یکی از سازمان‌های نوظهور مؤثر در شکل‌دهی به جهان چند قطبی و زمینه‌ای مناسب برای گسترش روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، روسیه و دیگر کشور‌های عضو است.

رئیس جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی، اظهار داشت: حجم تجارت دو کشور در سال گذشته، شاهد یک حد نصاب جدید بود.

«ولادیمیر پوتین» با ابراز امیدواری به اجرایی شدن زودتر خط‌آهن رشت ـ آستارا و اتصال خطوط ریلی ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه به یکدیگر و تأثیر قابل توجه آن بر افزایش تبادلات تجاری بین کشور‌ها، ایران را شریک راهبردی روسیه دانست.

گفتنی است، رؤسای جمهور ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای، بر لزوم حل و فصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی در گفتگو میان دو کشور و گفتگو‌های ۳+۳ با جلوگیری از دخالت بیگانگان در موضوعات مربوط به منطقه، تأکید کردند.

نظر شما