شناسهٔ خبر: 62582136 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون شهردار پایتخت اعلام‌ کرد:

۳۴۴۰ نیروهای خدمات شهری در مرزهای اربعین مستقر بودند/ اعزام ۹۰۰ اتوبوس به مرزها

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری پایتخت با بیان این که در اربعین امسال ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران و دیگر کلانشهرها به مرزها اعزام شدند، گفت: در مراسم اربعین ۱۴۰۲، در مجموع ۳ هزار و ۴۴۰ نیروی خدمات شهری شهرداری تهران در مرزها مستقر بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین نظری در جریان برگزاری یکصد و هفتاد و نهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست‌ شهرداری در ایام اربعین ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: امسال در مراسم اربعین و جاماندگان اربعین حسینی (ع) حضور ۲۲ میلیون نفری را در سطح کشور شاهد بودیم.

وی با بیان این که امسال شهرداران و اعضای شوراهای شهر سطح کشور درخواست داشتند که با شهرداری تهران در حماسه اربعین همراه شوند، تاکید کرد: جلوه خدمات شهرداری تهران در حماسه اربعین پررنگ‌تر بود، اما با این وجود، تلاش شهرداران و مدیریت شهری دیگر کلانشهرهای کشور نیز قابل تقدیر است.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست‌ شهرداری تهران ادامه داد: امسال در ستاد مرکزی اربعین کشور ابتدا تصمیم گرفته شد که حکم مسئولیت کمیته خدمات شهری به سازمان شهرداری‌ها داده شود، اما اصلاحاتی صورت گرفت و این مسئولیت مجددا به شهرداری تهران واگذار شد. بعد از آن نیز احکام مختلفی برای شهرداران صادر شد و ساختار تنظیمی به گونه‌ای بود که خدمات‌رسانی در دو بخش مرزهای ورودی و خروجی و در پنج شهر عراق به نحو مطلوب انجام شود.

نظری با بیان این که امسال در مجموع ۳ هزار و ۴۴۰ نیروی خدمات شهری شهرداری تهران در مرزها مستقر بودند، گفت: در ایام اربعین ۶۴۰ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری و آتش‌نشانی در مرزها حضور داشتند. همچنین شهرداری تهران در کربلا، نجف، طریق، کوفه، سامرا و کاظمین نیروهای خود را مستقر کرده بود و در مجموع ۱۷ هزار و ۲۵۰ تن پسماند در ایام پیاده‌روی اربعین در مرزها و شهرهای کشور عراق جمع‌آوری شد.

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست‌ شهرداری تهران با بیان این که خدمات حمل‌ونقلی در اربعین امسال با روند بهتری نسبت به سال‌های گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: امسال ۹۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران و دیگر کلانشهرها به مرزها اعزام شدند. همچنین حمل‌ونقل متوفیان در عراق با همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان بهشت زهرا (س) انجام شد و ۴۳ نفر از ۱۰۰ فوتی توسط این سازمان به سردخانه مستقر منتقل شدند.

وی در پایان گفت: در مراسم جاماندگان اربعین نیز جمع‌آوری پسماند و رفت و روب مسیر پیاده‌روی در تهران و شهرری با سرعت بالایی انجام شد و شهر در کمترین زمان به حالت عادی بازگشت.

گفتنی است، پس از پایان سخنان معاون شهردار پایتخت در صحن شورای شهر تهران، از چهار نفر از پاکبانان حاضر در مراسم اربعین حسینی (ع) به عنوان نمایندگان پاکبانان شهرداری تهران تقدیر شد.

 

نظر شما