شناسهٔ خبر: 62557841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دانش آموزان زیرپوشش طرح کنترل بیماری‌های واگیردر خراسان‌شمالی

خبرگزاری صدا و سیما

۷۵ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی زیر پوشش طرح کنترل بیماری‌های واگیر قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌ی خراسان شمالی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۷۵ هزاردانش آموزان زیرپوشش طرح کنترل بیماری‌های واگیردر خراسان‌شمالی دانش‌آموز پایه‌های اول، چهارم، هفتم و دهم استان در سال تحصیلی جاری زیرپوشش طرح مراقبت و کنترل بیماری‌های واگیر و غیر واگیر قرار گرفتند.
محمدرضا اکبری افزود: دانش آموزان در این طرح خدمات مراقبتی و بهداشتی پوست و مو، دهان و دندان، بیماری سل، شنوایی، آسم، سلامت روان، کنترل فشار خون، قد و وزن و تغذیه را دریافت می‌کنند.
وی گفت: در این طرح دانش‌آموزان و نوجوانان در مراکز جامع خدمات شهری و روستایی شناسایی و پس از انجام غربالگری‌های لازم، آموزش‌ها و مراقبت‌های به صورت کاملا رایگان ارایه می‌شود.
اکبری افزود: همه دانش آموزان استان از نظر آلودگی به شپش غربالگری می‌شوند و در صورت مشاهده تحت درمان و آموزش قرار می‌گیرند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ارائه مشاوره تغذیه به دانش آموزان گفت: در این برنامه دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی از سوی کارشناسان شناسایی و برای دریافت مشاوره به مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت مراجعه می‌کنند.
اکبری با بیان اینکه طرح مکمل یاری امسال نیز در مدارس خراسان شمالی اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان دختر متوسطه اول و دوم استان زیر پوشش مکمل‌یاری با آهن و ۱۰۰ درصد دانش آموزان پسر متوسطه اول و دوم استان نیز زیر پوشش مکمل‌یاری با مگا دوز ویتامین د قرار گرفتند.

نظر شما