شناسهٔ خبر: 62557216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آمریکا؛ سناتور متهم به فساد مالی «استعفا» نمی‌دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک سناتور دمکرات سنای آمریکا که به دریافت رشوه و فساد مالی متهم شده گفت: از سمت خود کناره‌گیری نمی‌کنم.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: دادستان‌های ایالات متحده روز جمعه سناتور قدرتمند «باب منندز» و همسرش را به دریافت رشوه از سه تاجر نیوجرسی متهم کردند که می‌تواند تلاش‌های دموکرات‌ها را برای حفظ اکثریت ناچیز خود در مجلس سنای آمریکا در انتخابات سال آینده سخت کند.

دفتر دادستانی ایالات متحده در منهتن گفت که منندز، 69 ساله، صدها هزار دلار پول نقد و شمش طلا را در ازای استفاده از قدرت و نفوذ خود به عنوان سناتور ارشد نیوجرسی به نفع دولت مصر و مداخله در تحقیقات اجرای قانون در این کشور پذیرفته است.

فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی و همچنین چند تن دیگر از مقامات ایالتی دموکرات و اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده، از منندز خواستند از سنا استعفا دهد. چاک شومر، رهبر اکثریت سنا در بیانیه ای گفت: منندز بعداً به طور موقت از سمت خود به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا تا زمانی که این پرونده حل و فصل شود، کناره گیری کرده است. با این حال منندز گفته از سمت نمایندگی سنا استعفا نخواهد داد. او گفت: تا اتفاقی می‌افتد عده‌ای می‌گویند یک نماینده لاتین تبار باید از سمت خود کنار رود، من چنین کاری نمی‌کنم.

گفتنی است دادستان ها به دنبال توقیف دارایی های منندز از جمله خانه اش در نیوجرسی، مرسدس بنز 2019 او و حدود 566000 دلار پول نقد، شمش های طلا و وجوه از یک حساب بانکی هستند.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما