شناسهٔ خبر: 62551904 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

کودتا در ارمنستان خنثی شد

سرویس امنیت ملی ارمنستان امروز (یکشنبه دوم مهر ماه، 24 سپتامبر) اعلام کرد که یک گروه هشت نفری از افرادی را که برای «غصب قدرت» در ارمنستان با استفاده از تسلیحات توطئه کرده بودند، بازداشت کرده است.

صاحب‌خبر -

نورنیوز ـ بین‌الملل: شورای امنیت ملی ارمنستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعضای یک سازمان شبه‌نظامی که دارای دیدگاه‌های ضد دولتی و خصومت ایدئولوژیک با اعضای دولت و رئیس‌جمهور ارمنستان هستند، قصد داشتند با استفاده از سلاح‌هایی که در اختیار داشتند، قدرت را به دست بگیرند.

این بیانیه همچنین از دستگیری ۸ نفر از اعضای این گروه بدون ذکر نام خبر داده و می‌افزاید که برای بازداشت شدگان به اتهام تلاش برای تسلط غیرقانونی بر قدرت پرونده جنایی تشکیل شده است.

بر اساس این بیانیه، در بازرسی از افراد بازداشت شده سلاح، مهمات، تپانچه بادی، جلیقه ضد گلوله، وسایل ارتباطی، رایانه و دفترچه‌های یادداشت حاوی مدارک و اسناد مختلف کشف شد.

رسانه‌های محلی هم اشاره کردند که ممکن است «آلبرت بازیان» شهردار سابق ایروان که روز شنبه خبر بازداشتش منتشر شده بود، ممکن است در میان بازداشت شدگان باشد.

ایروان چند روزی است که شاهد اعتراضات گسترده است و معترضان خواستار کناره گیری «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان هستند و او را به تحویل منطقه قره باغ به جمهوری آذربایجان متهم می‌کنند.


مهر

نظر شما