شناسهٔ خبر: 62549147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه آتش سوزی جنگلی در بریتیش کلمبیا و آلبرتا کانادا

تصاویر ماهواره‌ای از ادامه آتش سوزی جنگلی در بریتیش کلمبیا و آلبرتا خبر می‌دهد.

صاحب‌خبر -

ادامه آتش سوزی جنگلی در بریتیش کلمبیا و آلبرتا کانادابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ تصاویر ماهواره‌ای از ادامه آتش سوزی جنگلی در بریتیش کلمبیا و آلبرتا خبر می‌دهد.
به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، کانادا با بدترین آتش سوزی جنگلی در این کشور مواجه شده است. بیش از ۱۶۶ هزار کیلومتر از مناطق دارای پوشش گیاهی در این کشور به دلیل آتش سوزی سوخته است. پنج شنبه ۲۱ سپتامبر بیش از هزار آتش سوزی فعال در سراسر این کشور گزارش شده که حدود ۶۵۰ آتش سوزی هنوز در کنترل آتش نشانان نیست.
تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده در روز یک شنبه ۲۳ سپتامبر نشان می‌دهد آتش سوزی جنگلی در بخش‌هایی از بریتیش کلمبیا و آلبرتا هنوز ادامه دارد. پیش بینی‌ها نشان دهنده افزایش خطرات ناشی از آتش سوزی جنگلی در سپتامبر در شرق آلبرتا است. آلبرتا استان اصلی تولید نفت در کانادا محسوب می‌شود که در مرکز ایالت اونتاریو قرار گرفته است. این استان همچنین پرجمعیت‌ترین استان در کانادا است.
آتش سوزی‌های جنگلی در سال جاری بخش‌هایی از ۱۳ استان در کانادا را دربرگرفته است که موجب شده بسیاری از مردم مجبور به ترک خانه هایشان شوند. همچنین به دلیل خطرات سرایت آتش سوزی، تولید انرژی در برخی مناطق متوقف شده و برای همین آتش نشانان فدرال و بین المللی برای خاموش کردن آتش سوزی به این کشور فرا خوانده شدند.

نظر شما