شناسهٔ خبر: 62518847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عزم دولت برای مردمی سازی فرهنگ و هنر

خبرگزاری صدا و سیما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مردمی سازی فرهنگ و هنر در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام اسماعیلی در حاشیه جشنواره طنز تی تالی در شهرستان ایوان مردمی سازی فرهنگ و هنر را مورد توجه قرار داد و گفت: کار فرهنگی  باعزم دولت برای مردمی سازی فرهنگ و هنر حضور تشکل ها  و جریانات مردمی  در مساجد  و هیئات  و کانون های فرهنگی  و هنری  از رویکردهای راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اسماعیلی تصریح کرد:شعار دولت سیزدهم عدالت فرهنگی و مردمی سازی فرهنگ است و دولت آمادگی کامل برای حمایت از هنر در همه نقاط کشور را دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه دولت در توسعه طرح های زیرساختی در حوزه فرهنگی اشاره کرد و  گفت: توسعه و تکمیل سینما در استان ها  در دستور کار این وزارت خانه قرار دارد و بر این اساس در شهرهای بالای 100 هزار نفر به صورت مستقل سینما احداث می شود.

اسماعیلی  بر عزم و جدیت دولت برای تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی در کشور تاکید کرد و گفت: تا پایان دولت سیزدهم همه طرح نیمه تمام فرهنگی در کشور تکمیل و راه اندازی می شود.

وی در ادامه اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استانها را مورد تاکید قرار داد و گفت:در نیمه دوم سال  برای شورای فرهنگ و عمومی  استانها  اعتبارات ویژه ای  اختصاص خواهد یافت تا مصوبات اجرایی شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  همچنین به نقش آفرینی هنرمندان در دفاع از انقلاب اسلامی  اشاره کرد و گفت: در جریان اغششات دشمنان نظام  بارجز خوانی خواستند اوضاع را بیشتر متشنج کنند اما هنرمندان با آنها همراه نشدند ودرمقابل آنها ایستادند.

وی ظرفیت های فرهنگی در استان ایلام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : استان متمدن ایلام  دارای استعداد ها ،هنرمندان و هنر دوستانی است  که اگر از آنها بیشتر حمایت کنیم هرکدام به یک قله فرهنگی تبدیل میشوند.

اسماعیلی  افزود: بهترین دوره تاریخ برای اصحاب فرهنگ و هنر محیا شده و امیدواریم با هم افزایی و تعامل از این ظرفیت برای اعتلای فرهنگ عمومی گام های موثر و بلندی برداریم.

<div id="video-display-embed-code_10167595"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3985607/10167595?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما