شناسهٔ خبر: 62517825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

دفاع مقدس، نقطه عطف و تضمین کننده تداوم انقلاب و نظام اسلامی

امام جمعه مشهد گفت: دفاع مقدس، هم نقطه عطفی در انقلاب اسلامی و تضمین کننده تداوم انقلاب بود و هم دستاورد‌های آن، مردم را متحول کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر روز جمعه ۳۱ شهریور در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، با اشارهدفاع مقدس، نقطه عطف و تضمین کننده انقلاب به سخنرانی دو روز گذشته رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر اینکه دفاع مقدس، دفاع دینی بود، افزود: دشمن توسط شرق و غرب به طور کامل حمایت می‌شد و از سوی دیگر، ما تحت تحریم‌های شدید قرار داشتیم؛ بنابراین در چنین شرایطی، خدا دفاع مقدس را به پیروزی منتهی کرد.

وی با بیان اینکه اکنون هم صف‌کشی دشمن مقابل ما قوی‌تر شده و هم مبارزه ما با قدرت بیشتری در حال انجام است، عنوان کرد: هنوز تا پیروزی نهایی ما که روز ظهور حضرت حجت (عج) محقق می‌شود، زمان باقی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اینکه امروز می‌بینیم رئیس‌جمهور به سازمان ملل می‌رود و بزرگترین قدرت‌ها را به چالش می‌کشد، از برکات دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه رزمندگان، حکم امام را به عنوان یک فرمان الهی اجرا می‌کردند، گفت: امروز نیز ما در بین نسلی که هشت سال دفاع مقدس را ندیده است، فداکاری‌های می‌بینیم که مانند ایثارگری‌های مردم در دفاع مقدس است.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: جبهه‌ای که زمانی در شلمچه و کردستان بود، در کنار دریای مدیترانه تشکیل شده و دنیای اسلام در یمن، لبنان و دیگر کشور‌های مقاومت، در حال نبرد با دنیای کفر است. 

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه باید در سازمان ملل از ظلم و جنایت دشمن گفت، خاطرنشان کرد: هنگامی که در اجلاس مطبوعاتی، رسانه‌های جهانی جمع شدند تا رئیس جمهور کشور ما را به چالش بکشند، در ابتدا آقای رئیسی با تدبیر خود شش سوال را برای آنان مطرح کرد که خبرنگاران را مات و مبهوت کرد. 

وی گفت: این‌ها همه از دستاورد‌های دفاع مقدس است؛ آن ایثارگری‌ها، امروز اینچنین نظام و ملت ما را مقتدر و انقلاب ما را بر سرنوشت تمام مستکبرین دنیا حاکم کرده است.

نظر شما