شناسهٔ خبر: 62515190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دفاع مقدس یادآور شجاعت و مقاومت ملت بزرگ ایران است

خبرگزاری صدا و سیما

آیت الله حسینی بوشهری در آئین رژه نیروهای مسلح قم، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت و رشادت‌های ملت عزیز و مقاوم ایران اسلامی است.

صاحب‌خبر -

دفاع مقدس یادآور شجاعت و مقاومت ملت بزرگ ایران استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئيس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در آیین رژه نیرو‌های مسلح در قم، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور مجاهدت و رشادت‌های ملت عزیز و مقاوم ایران اسلامی است، گفت: یکی از ویژگی‌های مجاهدان خدا در این است که در برابر مشکلات طول مسیر و در برابر دشمنان احساس ضعف و خستگی نمی‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: دفاع مقدس مصداق کاملی از شجاعت، خستگی ناپذیری و مقاومت ملت ایران اسلامی بود که این مسیر طی ۴۴ سال گذشته همچنان ادامه داشته است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر ضرورت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، افزود: یاد و آرمان حضرت امام راحل رحمت الله علیه که به ملت ایران عزت و شوکت داد باید برای همیشه گرامی داشته شود.

وی ایثار، گذشت و جوانمردی را از فرهنگ‌های نهادینه شده دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: پرونده دفاع مقدس باید همیشه باز باشد تا آثار و برکات آن در حل مسائل و موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی الهام بخش باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر فرهنگ دفاع مقدس به‌خوبی برای نسل جوان تبیین شود هیچ‌وقت حوادثی مانند اغتشاشات سال گذشته و سال‌های قبل از آن تکرار نمی‌شد.

آیت الله حسینی بوشهری، به سفر رئيس جمهور به آمریکا و شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد هم اشاره کرد و گفت: اینکه امروز رئیس‌جمهوری ایران اسلامی در محل سازمان ملل متحد، اقدامات رئیس جمهور سابق آمریکا، توطئه قرآن سوزی و سایر آثار ظلم و استکبار را به چالش می‌کشد از برکات انقلاب اسلامی است.

رئيس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: دفاع رئیس جمهوری از قرآن کریم و زنده نگه‌داشتن اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی اقداماتی بسیار ارزنده بود.


نظر شما