شناسهٔ خبر: 62509366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی وزرای خارجه ایران و قطر در نیویورک

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای قطری بر تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، امروز پنجشنبه، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار موضوعات دوجانبه و برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

امیر عبداللهیان در این دیدار از نقش سازنده دولت قطر در موضوعات دوجانبه از جمله تحول اخیر در تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ایران از روند رو به رشد روابط تهران و دوحه در زمینه‌های گوناگون ابراز خرسندی کرد و ضمن تاکید بر ضرورت تقویت این بخش از همکاریها، آمادگی ایران برای تقویت همکاری ها در زمینه های منطقه‌ای و بین‌المللی را اعلام کرد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌تای امیر قطر به رهبران کشورمان، نسبت به آمادگی کشورش برای تقویت روابط در زمینه های مختلف دو جانبه و منطقه‌‌ای و بین المللی ابراز آمادگی کرد.

وی برای تداوم نقش سازنده و کمک کننده کشورش در موضوعات مورد اهتمام دو کشور ابراز آمادگی کرده و بر لزوم استفاده از فضای مثبت منطقه ای برای پیشبرد موضوعات مورد اهتمام تاکید کرد. 

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر افزود: آمادگی داریم در آینده نزدیک در تهران و یا دوحه گفتگوها میان دو کشور تداوم یابد که مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

پایان پیام/

نظر شما