شناسهٔ خبر: 62506117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزش باد شدید با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت در زابل

خبرگزاری صدا و سیما

وزش باد شدید با سرعت ۱۰۸ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید و شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی زابل به ۸۰۰ متر کاهش داد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی به ۸۰۰ متر کاهش داد.
حیدری افزود همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۹۰۰ متر کاهش داد.

 حیدری افزود: تا دوشنبه وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان و گرد و خاک در شمال استان را خواهیم داشت. همچنین در نوارشرقی و غرب استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید انتظار می‌رود و با توجه به جهت جریانات احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به مناطق مرکزی و جنوبی وجود دارد.
وی گفت: از لحاظ دمایی در غالب نقاط استان از جمله مناطق شمالی و مرکزی تا پایان هفته کاهش نسبی دما مورد انتظار است.
 حیدری توصیه کرد: به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود. در تردد‌های جاده‌ای احتیاط شود و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.


بنابر اعلام مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان:در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۸ شهریور تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز  ۸۵۹ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۵۰ نفر اکنون بستری هستند.

نظر شما