شناسهٔ خبر: 62500710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نرخ بیکاری مازندران ۱.۳ درصد کمتر از نرخ متوسط کشوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران: نرخ بیکاری استان ۶.۹ درصد اعلام شد که ۱.۳ درصد کمتر از نرخ متوسط کشوری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با اشاره به این که نرخ بیکاری مازندران ۶.۹ درصد اعلام شد که ۱.۳ درصد کمتر از نرخ متوسط کشوری است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی کشور ۴۱.۲ درصد است، اما نرخ مشارکت اقتصادی مازندران ۴۶.۱ درصد اعلام شد که ۴.۹ درصد بالاتر از نرخ مشارکت اقتصادی کشور است.

 او افزود: مازندران به میزان ۴.۹ درصد بالاتر از نرخ متوسط مشارکت اقتصادی کشور قرار دارد.

خیریانپور گفت: نرخ تورم مازندران ۴۶.۴ درصد است که ۱.۲ درصد پایین‌تر از نرخ متوسط بیکاری کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران ادامه داد: در سفر استاندار مازندران به روسیه به میزان ۲۴۰ میلیون دلار قرارداد امضاء شد و مرکبات، کیوی و نارنگی مازندران، امسال به شکل مناسبی به روسیه، چین و هندوستان صادر خواهد شد.

او گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲۹ شرکت دانش بنیان در مازندران ایجاد و راه اندازی شد که این رقم در ابتدای سال قبل ۹۴ شرکت بود.

خیریانپور افزود: تعداد محصولات دانش بنیان استان در ابتدای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۵۵۰ مورد بود که در انتهای سال گذشته این عدد به ۶۶۰ محصول رسید.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: ۱۱۹ واحد راکد در استان به مدار تولید بازگشتند، ۱۴۶ طرح اقتصادی با مبلغ ۱۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان مصوب شد که از محل سفر رئیس جمهور استفاده نمایند، تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت گردید.

وی با بیان این که ۵۸۲۲ واحد گلخانه‌ای معادل ۵۲۹ هکتار در مازندران فعال است که از این نظر مازندران از رتبه دوم کشور برخوردار است، اظهار داشت: امسال ۱۱۷ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

خیریانپور، گفت: سال گذشته، سهمیه اشتغال مازندران ۵۳ هزار و ۷۶۳ نفر بود که با اهتمام فرمانداران و مدیران استان بالغ بر ۶۳ هزار و ۶۵۹ شغل در پایان سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد شد.

نظر شما