شناسهٔ خبر: 62491037 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

آنالیز دیدار رئال مادرید-رئال سوسیداد؛ خوسلو و خوشحالی که از اعماق وجود به ارمغان آورد!

پرهام حمیدی

صاحب‌خبر -

رئال مادرید و رئال سوسیداد در یک بازی جذاب و مهیج به تقابل با یکدیگر پرداختند. رئال سوسیداد در این بازی، نمایشی فوق‌العاده را مقابل شاگردان کارلو آنچلوتی ارائه داد. خوسلو نیز در این مسابقه موفق شد تا پس از بازگشت به کهکشانی‌ها، اولین گل خود را برای رئال مادرید در یک مسابقه رسمی به ثمر برساند. این دیدار با نتیجه 2-1 به سود میزبان به پایان رسید و نگاهی داریم به نکات این مسابقه:

ترکیب دو تیم

هنگامی که به ترکیب رئال مادرید نگاهی می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که جود بلینگام بازیکنی مشترک در امور میانی و تهاجمی این تیم می‌باشد. حضور بازیکنی همچون خوسلو در کنار رودریگویی که تمایل به کناره‌ها دارد، به حضور بلینگام در خط حمله تاکید ویژه‌ای دارد. سوسیداد نیز با سیستم 3-3-4 وارد میدان شده است و با ارائه یک بازی تهاجمی سعی بر کنترل رئال مادرید و حرکت زهردار بازیکنان این تیم داشت. برایس مندز بازیکنی بود که جلوتر از دیگر یارهای خود در خط هافبک بازی می‌کرد و سعی بر کمک بخصوصی به تاکه‌فوسا کوبو داشت.

رئال مادرید و حملاتی تمرین شده!

هنگامی که دقایق ابتدایی این مسابقه را پشت سر می‌گذاریم، متوجه می‌شویم که فران گارسیا در خط حمله حضور دارد تا به سیستم 3 مهاجمه رئال مادرید بپیوندد. حضور این بازیکن در کناره‌ها حرکات بازیکنانی همچون رودریگو، خوسلو و جود بلینگام از راه مرکزی را هموار می‌کند.

داوید آلابا بازیکنی بود که به دلیل حمل توپ بالای خود فوراً و پس از ارسال توپ به فران گارسیا، استارت خود را شروع می‌کند و در میانه زمین صاحب توپ می‌شود. حرکت این بازیکن به تعدد بازیکنان رئال مادرید در حملات کمک بسزایی می‌کند.

در نهایت نیز جود بلینگام، هافبک انگلیسی رئال مادرید با حرکت به سمت محوطه جریمه، جای خالی رودریگو که عقب‌تر در حال حرکت است را پر می‌کند.

نقشی کلیدی از تونی کروس در عقب زمین

حضور هافبک طراح آلمانی در عقب زمین به دو منظور اتفاق افتاده است. اولین نکته به بازیسازی از عقب زمین برمی‌گردد و چه گزینه‌ای بهتر از کروس؟ به دلیل اینکه با چهار بازیکن، رئال سوسیداد و با جابجایی‌های فراوان در خط هافبک و حمله، اجازه هیچ حرکتی را برای نفوذ به رئال مادرید نمی‌داد، این کروس بود که به آلابا و رودیگر نزدیک می‌شد. این بازیکن سعی داشت با ارسال پاس‌های بلند، از دو خط بسیار دونده و قدرتی سوسیداد عبور کند.

از طرفی نیز به پرسینگ رئال مادرید برمی‌گردد. هنگامی که دنی کارواخال به میانه زمین می‌رفت تا پرسینگ را شکل دهد، تونی کروس به دو نفر خط دفاعی ملحق می‌شد تا با ارائه یک سیستم سه دفاعه برای پرس، از حمله رئال سوسیداد پس از ضدپرس جلوگیری کند. فران گارسیا نیز با حضور بین هافبکی که به سمت راست متمایل شده است و وینگر راست این تیم، سعی بر اختلال در ارتباط این دو داشت. با اینکه این پرس موفقیت‌آمیز بود اما در دو مرحله، خوسلو و رودریگو این موقعیت را به راحتی از دست دادند.

بازگشت رئال مادرید در نیمه دوم چگونه رقم خورد؟

رئال مادرید در نیمه دوم، برخلاف نیمه اول تیم خود را بالاتر آورد و سعی داشت تا با حضور بازیکنان موثری همچون تونی کروس در مرکز زمین و منطقه 14، فضا را برای حضور بازیکنانی چون جود بلینگام در محوطه جریمه باز کند. دنی کارواخال و فران گارسیا (وابسته به منطقه مالک توپ)، درون محوطه حاضر بودند.

نتیجه گیری

رئال مادرید به خوبی موفق شده است تا یک تاکتیک پویا را با محوریت جود بلینگام به وجود بیاورد. این تیم تا حدودی نبود یک بازیکن گلزن در راس خط حمله را فراموش کرده است و این تاکتیک منطعف، به رئال مادرید کمک می‌کند تا حتی با عدم حضور بازیکن کلیدی چون وینیسیوس جونیور نیز، راه خود را پیش ببرد. رئال سوسیداد نیز در این مسابقه عملکرد خوبی داشت و با برخی اشتباه‌هایی که در پرسینگ و ضدپرس داشت، فضا را برای خلق موقعیت رئال مادرید ایجاد کرد.

نظر شما