شناسهٔ خبر: 62481881 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزارت دفاع آذربایجان: عملیات "ضد تروریستی" در قره‌باغ با موفقیت ادامه دارد

فاطمه نبید

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه اعلام کرد که «فعالیت‌های ضد تروریستی» این کشور در قره‌باغ کوهستانی با موفقیت ادامه دارد و مواضع و خودروهای نظامی متعلق به «تشکل‌های نیروهای مسلح ارمنستان» از بین رفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، روز سه‌شنبه، باکو اعلام کرد که «فعالیت‌های ضد تروریستی در سطح محلی» را در قره‌باغ کوهستانی آغاز کرده تا ظاهراً نظم قانون اساسی را بازگرداند.

باکو همچنین اعلام کرد که نیروهای مسلح آذربایجان از تسلیحات بسیار دقیق استفاده کرده و نیروهای ادعایی ارمنی را در منطقه هدف قرار دادند. ایروان نیز به نوبه خود تاکید کرد که هیچ حضور نظامی در قره باغ کوهستانی ندارد و این عملیات را «تجاوزکارانه» توصیف کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: از ۱۹ سپتامبر، فعالیت‌های ضد تروریستی محلی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در منطقه اقتصادی قره‌باغ با موفقیت ادامه دارد. ایستگاه‌های جنگ الکترونیک و سایر وسایل نظامی متعلق به تشکیلات نیروهای مسلح ارمنستان خنثی شدند.

آنار ایوازوف، سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان گفت: ارتش جمهوری آذربایجان ارتباط مستمری با نیروهای حافظ صلح روسیه در قره‌باغ کوهستانی در زمینه «عملیات ضد تروریستی» باکو دارد.

این سخنگو گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه ارتش آذربایجان ستونی از غیرنظامیان ارمنی در قره‌باغ کوهستانی را در جریان تخلیه توسط نیروهای حافظ صلح روسی گلوله باران کرده است، تکذیب کرد.

ایوازوف به خبرنگاران گفت: در پاسخ به چنین اظهارات بی‌اساس، به اطلاع شما می‌رسانم که ما هماهنگی و تماس عملیاتی مستمر با گروه حافظ صلح روسیه را حفظ می‌کنیم و از طرف خود، همه شرایط لازم را برای انجام وظایف این گروه ایجاد می‌کنیم.

ارتش آذربایجان همچنین تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد مواضع نیروهای محلی در قره‌باغ کوهستانی مورد حمله قرار گرفته است.

آذربایجان و ارمنستان دو جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی، منطقه‌ای کوهستانی بین دو کشور داشته‌اند. این درگیری در پاییز ۲۰۲۰ دوباره شعله ور شد و بدترین تشدید تنش از دهه ۱۹۹۰ را رقم زد. خصومت‌ها با آتش‌بس با میانجیگری روسیه و استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه به پایان رسید.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در ماه مه گفت که ایروان آماده است تمامیت ارضی آذربایجان را در محدوده‌هایی که شامل قره‌باغ کوهستانی می‌شود به رسمیت بشناسد. الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان گفته است که اگر ارمنستان موضع خود را تغییر ندهد، می‌توان تا پایان سال جاری میلادی پیمان صلح امضا کرد.

انتهای پیام

نظر شما