شناسهٔ خبر: 62475991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

سخنان ابراهیم رئیسی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل؛

دموکراسی غربی اسم رمز کودتا، اشغالگری و جنگ است/ اروپا در مسیر تقابل، بازنده است

اقتصاد‌نیوز: رئیس جمهوری سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل را با دفاع از قرآن و محکوم کردن اهانت به این کتاب آسمانی آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در هفتادوهشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به اقدامات موهن به قرآن در برخی جوامع غربی، گفت: خدمت به محرومان، وفای به عهد، مبارزه با فقر و فحشا و بی‌عدالتی محتوای قرآن است. آیا این نخستین بار است که قرآن را می‌سوزانند؟ این مفاهیم تمدن‌ساز قرآن برای انسان هرگز نمی‌سوزد و ابدی است. آتش توهین و تحریف حریف حقیقت قرآن نمی‌شود. 

وی افزود: سوزاندن قرآن، منع حجاب در مدارس و تبعیض‌هایی نظیر آن شایسته انسان معاصر نیست و پشت پرده این نفرت پراکنی طراحی بزرگتری وجود دارد.

رئیسی با بیان اینکه امروز جنایت علیه بشریت فقط استعمار ملت‌ها نیست بلکه هجوم به نهاد خانواده هم جنایت علیه بشریت است، اظهار کرد: تلاش برای حذف مفاهیم متعالی نظیر مادر، پدر و خانواده طبیعی، اقداماتی است که موجب انقطاع نسل بشر است. ما امروز نیازمند جنبش جهانی تعهد به خانواده هستیم.

رئیس دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهان در حال تغییر و تحول به سوی یک نظم نوظهور برگشت‌ناپذیر است، گفت: نظم کهنه لیبرال که در سلطه سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود کنار زده‌شده است. پروژه آمریکایی‌سازی جهان شکست خورده است. ملت ایران به مدد انقلاب اسلامی بیشترین روشنگری را در براندازی نقاب از چهره سلطه‌گران شرق و غرب داشته است. امید است با پدیدآمدن قدرت‌های نوظهور نظم جدیدی بر دنیا حاکم شود.

وی افزود: امروز شاهد تلاش برخی کشورها برای شعله‌ور کردن آتش درگیری در نقاط مختلف جهان هستیم. جمهوری اسلامی ایران قاطعانه بر این باور است که نباید اجازه داد شرق و غرب جدید شکل بگیرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

برچسب‌ها:

نظر شما