شناسهٔ خبر: 62475205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده آزاد شد

سید محمد حسینی گفت: ایران اسلامی با کنار هم قرار دادن میدان و دیپلماسی۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه را آزاد کرد

صاحب‌خبر -

۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده آزاد شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،معاون پارلمانی رئیس جمهوری امشب در آیین اختتامیه ششمنی اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی درشهرستان آمل گفت: اگر کسی در مکتب حسینی تربیت شده باشد نمی‌ترسد از عزت و شرافت و کیان واعتقادات کشورش دفاع می‌کند و حتی تطمیع نمی‌شود و اهل بصیرت و دارای بینش است.

او افزود: امروزه با وجود سلطه قدرت‌های کشور‌های غربی در دنیا کارسازی ندارد، چرا که کسی در مکتب حسینی پرورش یافته باشد از زور و قدرت آن‌ها نمی‌هراسد و در مقابل ظالم خواهد ایستاد.

سید محمد حسینی با اشاره به اینکه زبان هنر بالاتر از همه تفسیرهاست وباید با بهره‌گیری از این زبان برای تبیین و نشر ارزش‌ها استفاده درست کرد، تصریح کرد: درهمین راستا اگر فرهنگ حسینی را ترویج کنیم می‌توانیم مؤثر باشیم و همین مکتب وفرهنگ باعث شد که در اربعین امسال با حضور حدود ۷۰ کشور باشکوه وعظمت مثال زدنی برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تقدیر از برگزارکنندگان اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی درشهرستان آمل، این اشکواره را با رویکرد نشرمفاهیم عاشورا ومکتب حسینی ارزشمند خواند وادامه داد: ابزار‌های هنر می‌تواند در تبیین آرمان‌ها ونشرمکتب حسینی اثرگذار باشد.

وی با تاکید براینکه به هر میزانی که فرهنگ دینی ومکتب حسینی را ترویج کنیم، با این فرهنگ در دنیا سربلند هستیم، اظهار کرد، رئیس جمهوردر سفر اخیر به نیویورک با تکیه برهمین فرهنگ از موضع اقتدار و قدرت گفتگو می‌کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری، همچنین به آزادشدن املاک بلوکه شده ایران به ارزش حدود ۶ میلیارد دلاری اشاره کرد وگفت: ایران اسلامی میدان و دیپلماسی را در کنار هم قرار داده است وبرهمین اساس اکنون با موضع اقتدار برخورد کنیم.

حسینی دربخش دیگری با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف ازجمله وجود مفاخر و بزرگان زیادی برخوردار است، تصریح کرد: از جمله این مفاخر طالب آملی بوده که درهمایش بین المللی آن که درآمل برگزار شد، حضور داشتم.

 ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی درشهرستان آمل سه شنبه شب با تجلیل از نفرات برتر این اشکواره به پایان رسید.

دراین اشکواره حدود ۱۳۰۰ هنرمند وفعال فرهنگی از کشور‌های ایران، ترکیه، سوریه، افغانستان و عراق حدود ۳۳۰۰ اثر درشش بخش "رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک ونوجوان و داستان با موضوع " امام حسین (ع) و مدافعان حرم " به دبیرخانه این اشکواره درشهرستان آمل ارسال کردند.

نظر شما