شناسهٔ خبر: 62474841 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس جمهور در دیدار با نخست وزیر پاکستان:

روابط خوب ایران و پاکستان تاثیری از تغییرات بین الملل نمی‌پذیرد

موج نیوز

رئیس جمهور سطح روابط ایران و پاکستان را با توجه به ظرفیت‌های موجود ناکافی دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان دو کشور برای تسریع در رفع موانع موجود در مسیر گسترش روابط فیمابین با بهره‌گیری از طرح‌ها و روش‌های مبتکرانه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

​به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به نیویورک، در دیدار «انوار الحق کاکر» نخست وزیر پاکستان ، که در هتل محل اقامت هیئت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سطح روابط دو کشور را با توجه ظرفیت‌های موجود ناکافی دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان ایرانی و پاکستانی برای تسریع در رفع موانع موجود در مسیر گسترش روابط دو کشور با بهره‌گیری از طرح‌ها و روش‌های مبتکرانه تاکید کرد.

رئیس جمهور در این دیدار همچنین با بیان اینکه تغییرات بین‌المللی هیچ تاثیری بر روابط خوب ایران و پاکستان نمی‌گذارد، از مرز مشترک میان دو کشور به‌عنوان فرصت یاد کرد و گفت: از نگاه ایران مرز با کشور همسایه پاکستانی فرصتی برای گسترش تبادلات تجاری و توسعه مناطق مرزی است.

«انوار الحق کاکر» نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف از حجم پایین روابط تجاری دو کشور به‌رغم وجود ظرفیت‌های عظیم در ایران و پاکستان، از عزم کشورش برای ارتقای سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران از طریق گسترش مبادلات تجاری و ایجاد راه‌های مواصلاتی جدید خبر داد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان، بر ضرورت حفظ امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و گفت: مردم ایران باید از همسایگی با پاکستان احساس امنیت و آسودگی داشته باشند.

دو طرف در این دیدار همچنین راه‌های افزایش همکاری درباره انتقال انرژی در منطقه را بررسی کردند.

نظر شما