شناسهٔ خبر: 62469832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ایلان ماسک: حکومت ایران برای قطع استارلینک به من نامه نوشت

«ایلان ماسک»، مالک اسپیس‌ایکس و اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، در ملاقات روز دوشنبه ۲۷شهریور۱۴۰۲ با نخست‌وزیر اسراییل، گفت که مقامات جمهوری اسلامی بعد از برقراری اینترنت استارلینک در ایران، نامه‌ای به او ارسال کرده و ناخشنودی‌ خود را از این اقدام ابراز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران، ایلان ماسک در اولین اظهارنظر خود در خصوص واکنش مقامات ایرانی به فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای در ایران، گفت: نامه بسیار مودبانه‌ای از مقامات ایرانی دریافت کردم.

ماسک این سخنان را چند ساعت پیش در کالیفرنیا  و در دیداری که با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی داشت، بیان کرد. به گفته تایمز اسرائیل، در این دیدار که گفتگوها پیرامون موضوعات مختلف در زمینه های فناوری و به خصوص پلتفرم ایکس بود، نتانیاهو با بردن بحث به سمت ایران، گفته بود: ایران یک‌بازیگر بد است که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می‌دهد و نمی‌خواهید آن‌ها این‌توانایی را داشته باشند که به دالاس و فرمونت (شهری در میشیگان) برسند.

این جملات نتانیاهو با واکنش ایلان ماسک و اشاره او به برخورد منطقی مقامات ایران در قبال فعال‌سازی استارلینک مواجه شد. او با یادآوری نامه بسیار مودبانه‌ای  که از مقامات ایرانی دریافت کرده بود، به شوخی گفت تعجب کردم روی آن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته نشده بود.

نتانیاهو در پاسخ به این جملات ماسک گفت: با نامه ای مودبانه از سوی دولتمردان ایران خام نشو!

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما