شناسهٔ خبر: 62459885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزش باد شدید پدیده غالب در شمال سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، امروز پدیده غالب جوی در سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گردوخاک در شهر‌های شمالی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ،بنابراعلام هواشناسی ، از فردا تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید تا خیلی شدید و طوفان گردوخاک در شمال استان رخ خواهد داد.
در نوار شرقی و غرب استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید انتظار می‌رود.

همچنین اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شد.
 در اطلاعیه هواشناسی سطح نارنجی شماره ۲۲ ستاد مدیریت بحران استان آمده است: 

به استناد هشدار هواشناسی سطح نارنجی  اداره کل هواشناسی استان بر اساس آخرین الگو‌های پیش یابی شرایط جوی به شرح ذیل پیش بینی می شود.
توصیف سامانه: افزایش اختلاف فشار در سطح زمین و شدت گرفتن سرعت باد‌های ۱۲۰ روزه
زمان شروع: صبح چهارشنبه ۱۴۰۲/۶/۲۹
زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۷/۳
نوع مخاطره: وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گرد و خاک
منطقه اثر: زابل، زهک، هامون، نیمروز، هیرمند
اثر مخاطره: خیزش گرد و خاک، کاهش شدید دید و کیفیت هوا، سقوط درختان و تیر‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع، خسارت به گلخانه‌ها، اختلال تردد در جاده‌های به سمت شمال استان، خراسان جنوبی و کرمان، تاخیر یا لغو پروازها، کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در شمال و مناطق مرکزی استان، در زاهدان و مناطق مرکزی و نوار غربی استان از شورگز تا دلگان و فنوج و زرآباد و مناطق شرقی از میرجاوه تا سراوان، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و افزایش غبار

توصیه: عدم تردد غیر ضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای رانندگی، محافظت از گلخانه‌ها، پرهیز از کار در ارتفاع، آمادگی فرمانداری‌ها، دستگاه‌های امدادی، مراکز بهداشتی

نظر شما