شناسهٔ خبر: 6245578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت از مردم فلسطین به گفتمان نخست جهان اسلام تبدیل شده است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اتحاد و انسجام مسلمانان جهان گفت: امروز حمایت از مردم سختی کشیده و مسلمان فلسطین به گفتمان نخست جهان اسلام تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید یحیی جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی اصول مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دفاع از مظلومان جهان است، چنانچه دین اسلام نیز بر این مهم تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه ملت غیور ایران اسلامی و به تبع آن کرمان، همواره و در همه صحنه های دفاع از آرمان های خود، خوش درخشیده اند، تصریح کرد: این بار نیز مردم این استان همراه با سایر هموطنان خود در سراسر کشور، در روز قدس برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین حضور گسترده در راهپیمایی خواهند داشت.

وی روز جهانی قدس را نماد وحدت مسلمانان جهان دانست و اظهار کرد: این روز نیز مانند سایر اقدامات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در اذهان مردم باقی می ماند و البته نتیجه خواهد داد.

وی راهپیمایی روز قدس را موجد وحدت میان ملت های مسلمان دانست و گفت: خواسته واحد ملت های مسلمان در این روز، تن مستکبران عالم را می لرزاند.

وی ضمن دعوت از مردم مسلمان و همیشه در صحنه استان کرمان برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، توطئه، قتل عام کودکان و زنان بی پناه، نسل کشی و خشونت های استکبار جهانی علیه ملت مسلمان را یادآور شد و این اقدمات را محکوم کرد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با انجام اقدامات وحشیانه، چهره واقعی خود را به دنیا نشان داد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 به عنوان روز قدس نام گرفت و از زمان تاکنون این آیین دشمن شکن در حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین هر سال با شکوه تر از گذشته در جهان اسلام برگزار شده است.

3029/1860

نظر شما