شناسهٔ خبر: 6242124 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

فردامردم ايران همصدا با ملت هاي مسلمان فرياد مي زنند

آزادي قدس، همچنان مسئله اصلي جهان اسلام

: اکبري political@khorasannews.com

صاحب‌خبر -
رئيس جمهور: حضور مردم در روز قدس در شرايط مذاکره يک نوع پشتيباني از حقوق و عزت خودشان است

فردا روز قدس است. روزي که حالا در تقويم هاي سراسر جهان آن قدر شناخته شده است که هيچ کس در هيچ کشوري نمي تواند آن را ناديده بگيرد. فردا روز قدس است. در روزها و ماه هايي که نيرنگ هاي اشغال گران قدس و حمايت از تروريست هاي داعش مسلمانان را به جان هم انداخته فردا ملت ايران همچون 36 سال گذشته، در سي و هفتمين روز قدس، در گرماي داغ چله تابستان ايران، با زبان روزه به خيابان ها خواهند آمد تا با فرياد  آزادي قدس، نشان دهند که در وانفساي تحولات پيچيده منطقه، مردم ايران، رژيم صهيونيستي را که دشمن اصلي مسلمانان است فراموش نکرده اند و مي دانند که بايد جهت گيري شان را عليه اين رژيم شدت دهند و تا پاي حذف اين غده سرطاني پاي آرمان هاي انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) ايستاده اند. نه فقط مردم 770 شهر ايران فردا به خيابان ها مي آيند، بلکه صدها هزار مسلمان ديگري که فردا در سراسر جهان آزادي قدس را فرياد مي زنند، نشان خواهند داد که همچنان اسرائيل خطر شماره يک منطقه است. شمارش معکوس براي راهپيمايي فردا در حالي آغاز شده است که شخصيت ها و نهاد هاي مختلف نيز از مردم براي حضور در اين مراسم دعوت کرده اند.  در اين زمينه مراجع عظام تقليد مکارم شيرازي، نوري همداني،جعفر سبحاني و... ازملت مسلمان ايران براي شرکت در راهپيمايي روز قدس دعوت وبرحضور در آن تأکيدکردند.

رئيس جمهور: حضور مردم در روز قدس  در شرايط مذاکره يک نوع پشتيباني از حقوق و عزت خودشان است

به گزارش تسنيم دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور در آستانه برگزاري روز جهاني قدس  با اشاره به اين که اين روز يادگار بنيان گذار جمهوري اسلامي است گفت: مردم در روز قدس به جهانيان خواهند گفت که فلسطين و اشغال اين سرزمين از  ذهن ملت مسلمان نخواهد رفت و فراموش نخواهد شد. وي با بيان اين که امت اسلامي در روز قدس به يک معنا نداي وحدت خود را سر مي‌دهد راهپيمايي روز قدس امسال را داراي 2 ويژگي دانست و يادآورشد: از يک سو کشتاري که در منطقه وجود دارد و مزدوراني که در واقع پشت پرده به صهيونيست‌ها وصل هستند و به کشتار مردم مي پردازند، مردم نفرت خود را از رژيم صهيونيستي و نيروهاي تروريستي اعلام مي‌کنند و از سويي ديگر حضور مردم در روز قدس در شرايط مذاکره يک نوع پشتيباني بزرگ از حقوق و عزت خودشان است. وي تاکيد کرد: هر چه اين راهپيمايي شکوهمندتر باشد، عزت ملت مسلمان ايران و قدرت دولت و نظام اسلامي از ديد جهانيان بيشتر خواهد بود.

لاريجاني: دفاع از مردم فلسطين براي ملت ايران هميشه هدفي مقدس محسوب مي‌شود

به گزارش ايسنا علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در حاشيه نشست خود با فعالان آزادي قدس شريف، مسئله فلسطين را موضوعي استراتژيک دانست و گفت: اين روز از نهايت تيزهوشي و فراست يک انسان نشات گرفته است و از مقدس‌ترين اهداف امت اسلامي است که امام راحل پايه گذاري کرده است. وي در پاسخ به سوالي درخصوص توافق احتمالي هسته اي و موضوع حمايت از ملت فلسطين خاطرنشان کرد: چه مسئله هسته‌اي ايران حل شود يا نه در اراده ملت ايران براي حمايت از مردم فلسطين تغيير ايجاد نمي‌کند؛ زيرا دفاع از مردم فلسطين به يک وظيفه‌ اسلامي برمي‌گردد و هميشه براي ملت ايران هدفي مقدس محسوب مي‌شود.

هاشمي‌:‌ در روز قدس علاقه‌مندي خود به فلسطين را به نمايش خواهيم گذاشت

به گزارش تسنيم علي اکبر هاشمي رفسنجاني  رئيس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز ضمن دعوت مردم براي حضور در راهپيمايي روز قدس و تاکيد براين که  بايد يک بار ديگر علاقه‌مندي خود به مردم فلسطين و همچنين انزجار از اسرائيل و از همه مهم تر ظلم و ستم در دنيا را به نمايش بگذاريم، در نشست هماهنگي و پايش امور دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اهميت روز قدس در بين مسلمانان، گفت: مردم فلسطين مظلوم‌ترين مردمان تاريخ هستند که چند نسل در اردوگاه‌ها زندگي کرده‌اند و سال هاست که آرامش و آسايش را تجربه نکرده‌اند.

وزارت خارجه: آرامش پايدار خاورميانه جز با احقاق حقوق فلسطين تامين نمي شود

وزارت امور خارجه کشورمان نيز با صدور بيانيه اي با اعلام اين که بزرگداشت روزجهاني قدس امسال درشرايطي صورت مي گيرد که آتش فتنه رژيم صهيونيستي نه تنها فلسطين و قدس بلکه سرتاسر خاورميانه را در بر گرفته و با همراهي اين رژيم با جريانهاي تکفيري، سبعيت و وحشيگري آن به مراتب بيشتر از گذشته نمايان شده است افزود: ايران برمبناي رهنمود هاي رهبر معظم انقلاب بر اين باور است که برقراري صلح و آرامش پايدار در منطقه جز از طريق احقاق حقوق کامل ملت مظلوم فلسطين محقق نخواهد شد.

پوشش خبري مراسم روز جهاني قدس با  حضور 900  خبرنگار داخلي و خارجي

در همين حال به گزارش خراسان سردار رمضان شريف رئيس ستاد انتفاضه و قدس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با اعلام اين که براي پوشش خبري سي و هفتمين حضور گسترده ملت ايران براي حمايت از آرمان ملت فلسطين و آزاد سازي قدس شريف  800 خبرنگار، عکاس و فيلمبردار داخلي و صد  خبرنگار خارجي حضور خواهند داشت اظهارداشت : راهپيمايي ميليوني روز جهاني قدس امسال  با شعار محوري "روزجهاني قدس تجلي آرمان فلسطين، فرياد وحدت امت اسلام عليه جاهليت مدرن و کودک کشي از غزه تا يمن"  خواهد بود. وي با اشاره به اين که در آستانه سي و هفتمين سال برگزاري روز جهاني قدس همه تدارکات لازم را در ابعاد مختلف براي حضور ميليوني ملتمان در بيش از 770 شهر کشور برنامه‌ريزي کرده‌ايم يادآور شد: همه مسيرهاي راهپيمايي ما با مبداء مساجد بزرگ شهرها صورت خواهد گرفت که مقصد همه آن ها ميعادگاه‌هاي سراسر کشور خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما