شناسهٔ خبر: 62453902 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مرگ پسرخاله زورگیر با شلیک پلیس

روزنامه جوان

دو پسر خاله که سوار بر موتور از شهروندان زورگیری می‌کردند، هنگام فرار در آخرین زورگیری با شلیک مأموران هدف قرار گرفتند و یکی از آن‌ها به کام مرگ رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش «جوان»، ساعت ۲۱:۴۰ شامگاه یک‌شنبه ۲۶ شهریور قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از مرگ مشکوک مرد جوانی در نزدیکی بزرگراه صدر حوالی کامرانیه با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی در محل حادثه با جسد خونین مرد جوانی روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت در تعقیب و گریز مأموران پلیس با شلیک گلوله به کام مرگ رفته‌است.
بررسی‌ها نشان داد مرد فوت شده همراه دوستش در یکی از خیابان‌ها قصد سرقت تلفن همراه زن جوانی را دارند که با دیدن مأموران اقدام به فرار می‌کنند و در نهایت در تعقیب و گریز یکی از آن‌ها با شلیک گلوله فوت می‌کند و سارق دیگر بازداشت می‌شود.
یکی از مأموران گفت: «در حال گشت‌زنی بودیم که دیدیم موتور‌سیکلتی با دو سرنشین به زن جوانی نزدیک شدند و برای قاپیدن تلفن همراهش دست او را گرفتند. زن جوان با داد و فریاد درخواست کمک کرد و ما هم دستور ایست دادیم. سارقان در سرقت ناکام ماندند و با دیدن ما به سرعت فرار کردند. ما آن‌ها را تعقیب کردیم و دستور ایست دادیم، اما سارقان توجهی نکردند و به فرار خودشان ادامه دادند. آن‌ها با حرکات خطرآفرین قصد داشتند ما را از تعقیب خودشان منصرف کنند، اما ما آن‌ها را تعقیب کردیم تا اینکه با به کارگیری قانون سلاح اقدام به تیراندازی هوایی کردیم، اما فایده‌ای نداشت و سارقان تسلیم نشدند. در نهایت پس از ۱۰ دقیقه تعقیب و گریز برای توقف به سوی آن‌ها شلیک کردیم که تیری به سرنشین موتور‌سیکلت اصابت کرد و راننده هم تعادلش را از دست داد و به زمین خوردند. سپس راننده با ما درگیر شد و می‌خواست فرار کند، اما ما او را بازداشت کردیم و فهمیدیم همدستش فوت کرده‌است.»
۹ سابقه سرقت
تیم جنایی در ادامه با بررسی سوابق متهمان دریافتند سارقان دو پسر خاله و هر دو از سارقان سابقه‌دار هستند که هر کدام بیش از ۹ بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده‌اند. همچنین در بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد راننده موتور‌سیکلت پس از اینکه تعادلش را از دست می‌دهد، برای فرار به سوی مأموران افشانه می‌پاشد و با آن‌ها درگیر و در نهایت زمینگیر می‌شود. از سوی دیگر بررسی‌های صحنه حادثه حکایت از آن داشت مأموران هنگام تیراندازی به سوی سارقان، قانون به کارگیری سلاح را رعایت کرده‌اند. متهم دستگیر شده پس از انتقال به اداره پلیس در اولین بازجویی‌ها به زورگیری‌های سریالی و موبایل‌قاپی از شهروندان با همدستی پسر خاله‌اش اعتراف کرد.
همزمان با انتقال جسد متهم به پزشکی قانونی برای انجام آزمایش‌های لازم سارق دستگیر شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.

نظر شما