شناسهٔ خبر: 62451251 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از شهر چه خبر؟

خاطره‌سازی با سینمای دفاع مقدس در بیلبوردهای پایتخت/توزیع اتوبوس‌ها بر اساس میزان تقاضا

تهران - ایرنا - خاطره‌سازی با سینمای دفاع مقدس در بیلبوردها، توزیع اتوبوس ها در خطوط بر اساس میزان تقاضا و همچنین اجرای طرح یکپارچه طرح نگهداشت از مهمترین اخبار مدیریت شهری پایتخت در روز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی از اکران دیالوگ‌های ماندگار سینمای دفاع مقدس، وصیت‌نامه شهیدان در معابر و همچنین اکران تصاویر شهدا در بزرگراه‌هایی که با نام آن شهدا نام‌گذاری شده‌است، خبر داد.

مجید قادری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: فیلم‌هایی دفاع مقدس و مجاهدت هشت ساله رزمندگان جنگ تحمیلی بخشی از تاریخ اثرگذار و ارزشمند ایران است که در چهار دهه اخیر، جامعه سینمایی کشور تلاش کرده‌اند تا هر کدام بهترین شکل دوران دفاع مقدس و زندگینامه شهدا را به مخاطب نشان دهند و سازمان زیباسازی برای گرامیداشت یاد این شهدا دیالوگ‌های ماندگار فیلم‌های تاثیر گذار دفاع مقدس را در بیلبوردهای شهری اکران کرده‌است.

وی به برخی از این دیالوگ ها اشاره داشت و افزود: از فیلم تنگه ابوقریب، دیالوگ "اونا می‌خوان از تنگه رد شن، ولی نمی‌دونن اول باید از جنازه ما رد شن " ، از فیلم آژانس شیشه‌ای دیالوگ " به اون آقایون بگو بین عباس و BBC یکی رو انتخاب کنن، حافظ امنیت ملی برای من امثال عباسه! " و از فیلم منصور نیز دیالوگ "شما تو درس اخلاقتون درباره مذمت فرار از کار حرف نمی‌زنید؟ " به عنوان بخشی از دیالوگ‌های ماندگار فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس در فضاهای تبلیغاتی پایتخت اکران شده‌است.

خاطره‌سازی با سینمای دفاع مقدس در بیلبوردهای پایتخت/توزیع اتوبوس‌ها بر اساس میزان تقاضا

توزیع اتوبوس‌ها در خطوط بر اساس میزان تقاضای سفر تعیین می‌شود
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه برای مهر ماه و بازگشایی مراکز آموزشی آمادگی کامل داریم، گفت: ناوگان اتوبوسرانی با تمام ظرفیت و توان موجود برای تسهیل تردد در خدمت شهروندان و جامعه آموزشی خواهد بود.

مهدی علیزاده با اشاره به اینکه هر ساله با آغاز مهرماه و همزمان با بازگشایی مدارس شاهد تغییر در رفتار ترافیکی و افزایش حجم مسافران هستیم، گفت: حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوسرانی راهکار مناسبی برای کاهش بار ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان است و ما قصد داریم با تقویت این بخش تاثیر بسزایی در این امر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۲ امر نوسازی و بازسازی ناوگان به طور جدی در دستور کار شرکت قرار دارد، تصریح کرد: قراردادهای خوبی برای تامین ناوگان بسته شده و همچنین بازسازی و اورهال نیز در بخش خصوصی و ملکی با سرعت در حال پیگیری است تا بتوانیم با ظرفیت بهتری در خدمت شهروندان باشیم.

علیزاده با بیان اینکه برای بهره گیری صحیح از ناوگان فعال موجود، توزیع اتوبوس ها در خطوط را بر اساس میزان تقاضای سفر، برنامه ریزی کرده ایم، گفت: ایستگاه ها و نقاط پر مسافر شناسایی شده و با برنامه ریزی صورت گرفته در ساعات پر تقاضای سفر، ضمن تزریق اتوبوس کمکی و تغییر در زمانبندی حرکت اتوبوس ها در این نقاط، امکان خدمات رسانی مطلوب نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها در خصوص آمار اتوبوس‌های فعال تهران افزود: ناوگان فعال، مجموع ناوگان شاغل در خطوط و ناوگان متوقف جاری است، متوقف جاری یعنی ناوگانی که در بازه زمانی یک ماه گذشته حداقل یک نیمراه کامل در خط فعالیت داشته است ولی به دلایل مختلف از جمله نواقص فنی، با توجه به میانگین عمر بالای ناوگان و فرسودگی آنها برای تعمیرات از خط خارج می شوند و پس از رفع عیب به خط باز می گردند ولی جزو ناوگان فعال محسوب می شوند و به این دلیل آمار ناوگان در روزهای مختلف متغیر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: اکنون در شهر تهران ۲۷۲۲ دستگاه ناوگان فعال وجود دارد که شامل ناوگان شاغل و متوقف جاری است و امیدواریم تا پایان سال تعداد قابل توجهی از طریق نوسازی و بازسازی به این آمار افزوده شود.

خاطره‌سازی با سینمای دفاع مقدس در بیلبوردهای پایتخت/توزیع اتوبوس‌ها بر اساس میزان تقاضا

اجرای طرح یکپارچه نگهداشت شهر در مناطق ۲۲گانه پایتخت
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از اجرای طرح یکپارچه نگهداشت شهر تهران خبر داد و گفت: پس از اجرای این طرح بحث جمع‌آوری پسماند خشک و پسماند تر به صورت یکپارچه انجام خواهد شد.

حسین نظری با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اهمیت ویژه موضوعات مرتبط با پسماند و تاکیدات شهردار محترم تهران در خصوص اجرای طرح تحول در حوزه نگهداشت شهر و پس از برگزاری جلسات مستمر کارشناسی با معاونت هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، شهرداران و معاونین خدمات شهری مناطق ۲۲گانه؛ طرح یکپارچه نگهداشت شهر تهران با محوریت سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که این طرح جهت ارتقاء مدیریت پسماند در شهر تهران اجرایی خواهد شد، گفت: بر اساس این طرح انعقاد قرارداد مستقل سازمان مدیریت پسماند با پیمانکاران این حوزه بر طبق نظام جامع مدیریت پسماند صورت خواهد گرفت که پس از بررسی های تخصصی این طرح اجرایی خواهد شد.

نظری با اشاره به این که قراردادهای مدنظر در برنامه تحول در دو مولفه تجمیع خواهند شد، افزود: براساس این طرح تجمیع جغرافیای پیمان از ناحیه محور به منطقه محور و تجمیع موضوعات تنظیف و رفت و روب، جمع‌آوری پسماند تر و جمع‌آوری پسماند خشک در یک پیمان واحد جزو تغییرات اساسی در قراردادهای جدید خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در گذشته قراردادها به صورت ناحیه‌ای بسته می شد اما در قراردادهای جدید به صورت کلان‌تر و در سطح منطقه خواهد بود و پس از اجرای این طرح، بحث جمع‌آوری پسماند خشک و پسماند تر به صورت یکپارچه انجام خواهد شد که مجموعا تمامی این موارد منجر به اجرای مطلوب طرح تحول در حوزه نگهداشت شهر تهران خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در پایان ضمن تأکید بر آراستگی و نظافت شهر؛ رسیدگی به این دو مورد را اولویت ویژه شهرداران مناطق و نواحی خواند و افزود: آراستگی و نظافت شهر بر طبق آمارهای کسب شده اولویت اول شهروندان شهر تهران است و ما در جهت تحقق این خواسته ی مردم همه ی توان خود را جهت ارتقا بسترهای خدمت رسانی بویژه در حوزه خدمات شهری به کار می گیریم و با بررسی همه ی طرح ها و پیشنهادات ارائه شده در این خصوص بهترین روش های ممکن را به کار خواهیم گرفت.

از ۵ هزار متر رنگ آمیزی جداره های منتهی به مدارس تا بازپیرایی فضای سبز مراکز آموزشی
شهردار منطقه ۱۵گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و در راستای اجرایی کردن طرح‌های استقبال از مهر، بازپیرایی فضای سبز مراکز آموزشی و بهسازی جداره های منتهی به مدارس در منطقه ۱۵ به اجرا در آمد.

محمد شیری گفت: طرح استقبال از مهر ۱۴۰۲ با هدف بهسازی و مناسب سازی مدارس همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی به منظور ایمنی و رفاه حال دانش آموزان و معلمان در محلات ۱۹ گانه منطقه به اجرا درآمد.

وی با تاکید بر ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به شهروندان به‌ویژه محصلین در راستای شعار "تهران، شهر تلاش و سرزندگی" گفت: محورهای منتخب و معابر منتهی به ۲۵۸ مدرسه و مرکز آموزشی باب الرضای تهران در طرح ویژه رسیدگی به امور نگهداشت شهر، پاکسازی شد.

شهردار منطقه ۱۵به نوسازی ۱۰۰ دستگاه مخزن ( ۱۱۰۰ لیتری پسماند تر ) در محدوده منطقه اشاره کرد و افزود: کف تراشی، شستشو، تعمیر و رنگ آمیزی مخازن و زیرمخازن به صورت مستمر و طی برنامه زمانبندی در نواحی هفتگانه در حال اجراست.

شیری افزود: پنج هزار متر مربع رنگ آمیزی و پاکسازی جداره های منتهی به مدارس، ۵۰ مورد عملیات حذف زوائد کف ودیواره های و نصب ۳۰ تخته بنر پرتابلی به مناسبت بازگشایی مدارس از جمله اقدامات اداره زیباسازی در طرح استقبال از مهر است.

وی اضافه کرد: رسیدگی به فضای سبز معابر منتهی به مراکز آموزشی، داخل مدارس، کنترل آفات و بیماریها ی فضای سبز داخل مراکز آموزشی، آموزش و مشاوره نگهداری و تکثیر گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای سبز موجود در مدارس به پرسنل مراکز آموزشی، اهدای گل به دانش آموزان کلاس اولی در روز جشن شکوفه ها و آموزش نگهداری از گیاهان به دانش آموزان از سایر اقدامات همزمان با بازگشایی مدارس است.

نظر شما