شناسهٔ خبر: 62423207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد:

بیشترین سطح از کشت کلزا در شهر هارونی است

شهرکرد_مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: شهر هارونی، بیشترین سطح از کشت کلزا در اراضی شهرستان شهرکرد را به خود اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی شریفی صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کشت مداوم گندم در اراضی زراعی سبب کاهش توان رویشی اراضی و افت قابل توجه میزان تولید گندم می‌گردد که برای جلوگیری از این روند باید محصول دیگری را در تناوب کشت گندم برای کشت جایگزین در نظر داشت و بررسی‌های علمی نشان می‌دهد دانه روغنی کلزا بهترین نوع محصول در این زمینه است.

شریفی با بیان اینکه ویژگی‌های گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط مختلف آب و هوایی، بیانگر اهمیت کشت این محصول در مقایسه با سایر محصولات کشاورزی است، گفت: کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی به‌ویژه کلزا، ایجاد تناوب با کشت غلات در جهت کاهش علف‌های هرز و بیماری‌های گیاهی از مهم‌ترین مزایای توسعه کشت کلزا به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: امید است که بتوانیم رتبه خوبی در سطح و تولید این محصول استراتژیک در استان را به خود اختصاص دهیم.

شریفی یادآور شد: کشت دانه روغنی کلزا برای تولید پایدار گندم نیز ضروری است؛ زیرا این دانه روغنی در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

وی افزود: با اینکه روغن از کالاهای اساسی و ضروری است؛ که ارتباط نزدیک با معیشت اقشار جامعه دارد باید در تأمین این نیاز و امنیت غذایی تلاش مضاعف انجام شود.

نظر شما