شناسهٔ خبر: 62408910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خرید تضمینی ۱۸۸ تن کلزا از بهره برداران استان اصفهان

تاکنون حدود ۱۸۸ تن دانه روغنی کلزا از بهره برداران استان اصفهان خرید تضمینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان نرخ خرید تضمینی هرکیلوگرم کلزا از بهره برداران را ۳۰ هزار تومان دانست و گفت: برای تحویل محصول از کلزاکاران، از اواخر تیرماه تا کنون ۴۳ مرکز خریدتصمینی در استان فعال است.
محسن حاج عابدی افزود: شاهین شهر ومیمه، گلپایگان، برخوار، اصفهان وتیران وکرون و فریدن وشهرضا بیشترین وسعت زیرکشت این دانه روغنی را در این استان به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در استان به پایان رسیده است، ادامه دارد: تاکنون حدود ۷۰ درصد از تاکنون ۷۰ درصد از مطالبات بهره برداران پرداخت شده و بقیه طلب آن‌ها نیز سعی شده تا چند روز آینده تسویه شود.
اصفهان از استان‌های پیشرو در حوزه شبکه‌های تعاونی روستایی کشور،۴۶۰ تشکل تعاونی فعال با ۳۵۰ هزار نفر عضو دارد.

 

خرید تضمینی ۱۸۸ تن کلزا از بهره برداران استان اصفهان خرید تضمینی ۱۸۸ تن کلزا از بهره برداران استان اصفهان خرید تضمینی ۱۸۸ تن کلزا از بهره برداران استان اصفهان خرید تضمینی ۱۸۸ تن کلزا از بهره برداران استان اصفهان خرید تضمینی ۱۸۸ تن کلزا از بهره برداران استان اصفهان خرید تضمینی ۱۸۸ تن کلزا از بهره برداران استان اصفهان

 
کلزا از دانه‌های روغنی و محصول راهبردی است و ۱۵ درصد کل تولید روغن گیاهی در جهان، بعد از سویا و نخل به کلزا اختصاص دارد و از دیگر ظرفیت‌های کلزا، تامین علوفه سالانه است و می‌توان در هر فصل یک تا ۲ تن ماده خشک کلزا در هر هکتار تولید کرد.
کلزا در حاصل خیزی خاک، مبارزه با علف‌های هرز و تناوب با دیگر غلات مانند گندم تاثیر بسزایی دارد و از محصولات راهبردی در کشور به لحاظ تامین روغن خوراکی و کاهش واردات دانه‌ها روغنی است، کنجاله این گیاه به عنوان خوراک دام و گل‌های آن نیز در زنبورداری کاربرد دارد.

نظر شما