شناسهٔ خبر: 62398502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه موقت ساری:

مسیر رسیدن به قله پیشرفت را با قدرت ادامه می‌دهیم

حجت‌الاسلام حسینی کارنامی با بیان اینکه با وجود تبلیغات علیه نظام باید امیدبخشی کرد، گفت: امروز برخی رسیدن به قله پیشرفت را به شوخی می‌گیرند ولی این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «سید حسین حسینی کارنامی» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان مازندران با تأکید و توصیه بر تقوای الهی و تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: انتظار داریم فضای دهه آخر صفر باید همانند دهه اول ماه محرم باشد و به رحلت پیامبر که مصیبت عظیم است اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به وقوع سیل در لیبی و مرگ هزاران نفر افزود: این کشور سال‌ها در سیطره استعمار قرار داشته است و با بلای طبیعی سبب مرگ هزاران نفر شده است.

حجت الاسلام حسینی کارنامی ضمن ابراز همدردی با برادران مسلمان در لیبی و مراکش ادامه داد: مسلمانان باید کمک و یار همدیگر باشند و از همدیگر حمایت کنند و استقلال خود را حفظ کنند و بر ساخت سد‌ها نظارت شود که بلایا آسیب‌های بیشتری نگذارد.

امام جمعه موقت ساری حرکت مذهبی و راهپیمایی مقدس اربعین را باشکوه دانست و اضافه کرد: دولت مردمی سیزدهم حمایت خوبی برای برپایی این آئین‌ها داشته است و انتظار داریم فضای به وجود آمده در اربعین را قدر بدانیم و ادامه دهیم و آسیب‌ها و کاستی‌هایش کم شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وحدت مسلمین و شیعه و سنی گفت: متأسفانه دشمن در حال ارائه تصویر نادرستی از اهل سنت و سیستان و بلوچستان در دنیا است درحالی که مردم این دیار اهل انقلاب، شهیدداده و دلداده به نظام و رهبر انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی افزود: دشمن در تلاش است تا با دوقطبی سازی مذهبی و قومیتی تفرقه اندازد، اما مسلمین باید بیدار باشند و زیر پرچم پیامبر اکرم (ص) قرار بگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هستیم، اذعان داشت: سطح علمی مدارس و دانشگاه‌ها را باید بالا بریم و رسالت معلمان و اساتید و اعضاء هیئت علمی این است که به روز باشند و بهترین فنون را به جوانان منتقل کنند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه نباید کاستی‌ها و مشکلات باعث شوند ما از رسالت‌مان دست برداریم، تصریح کرد: وظیفه مدیران جامعه این است که وضعیت معیشت معلمان و استادان دانشگاه‌ها را رفع کنند و مطالبات‌شان را پاسخ دهند تا وقت‌شان برای تربیت نسلی در تراز انقلاب صرف شود.

حجت الاسلام حسینی کارنامی تصریح کرد: امروز برخی‌ها رسیدن به قله را به شوخی می‌گیرند و امروز گذشته ما نشان داد ما در دل فلسطین اشغالی موشک‌هایی که ساخت و فن کشور ماست انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه رسیدن به این قله آمال نیست و یک واقعیت است که به آن رسیدیم، تأکید کرد: امروز دانشگاه‌های صنعتی ما بعد از انقلاب جزو ده دانشگاه‌های برتر در دنیا هستند و در بسیاری از صنایع نظامی و موشکی و در ساخت دارو‌ها و پزشکی نیازی به خارج نداریم و این رسیدن به قله است و چون دیگران نمی‌خواهند به تحقیر و استهزا می‌گیرند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی خاطرنشان کرد: ما در مرز دانش و تولید علم در کشور‌های منطقه ۱۶ برابر رشد جهانی حرکت می‌کنیم و دشمن این پیشرفت را نمی‌تواند ببیند و به دنبال حوادثی مثل اغتشاشات سال گذشته هستند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه مازندران در نعمت والایی قرار داریم و جنگل‌های هیرکانی با بیش از ۵۰ هزار کیلومتر مربع در ۵ استان شمالی است که ده سال دوران تنفسش را طی می‌کند، گفت: باید حفاظت و حراست و مراقبت کرد و از قاچاق چوب و ... جلوگیری کرد، اما سالانه درختان زیادی براثر باران و حوادث طبیعی به زمین می‌افتند و برای برداشت آن سازمان‌های مرتبط هیچ برنامه‌ای ندارند و باید از منافع جنگل استفاده کنیم و متولیان باید برای برداشت درختان برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما