نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

مخالفت شدید برخی دانشمندان با نمایش اجساد موجودات فضایی در مکزیک

نمایش اجساد منتسب به موجودات فضایی در کنگره مکزیک، با واکنش تند جمعی از دانشمندان مواجه شده است. اما آیا این یافته عجیب، صحت دارد؟

در روایتی که اخیرا به‌شدت خبرساز شده، اجسادی موسوم به «بیگانه» در کنگره مکزیک به‌‌نمایش درآمدند که باعث موجی از واکنش‌ها شده است. طی این رویداد که در جریان یک جلسه استماع در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس (UAPs) برگزار شد، گروهی به نمایندگی جیمی ماسان، روزنامه‌نگار و دو ژسوس زالچه بنیتز، پزشک نظامی، دو جسد کوچک با ویژگی‌هایی متمایز مانند پوست خاکستری، سرهای بزرگ و دست‌های سه انگشتی را به نمایش گذاشتند.

براساس ادعای آنها، آزمایش‌های DNA نشان می‌دهند که این موجودات، از گونه انسانی نیستند و از قابلیت تولید مثل نیز برخوردار هستند. علاوه بر این، آنها مدعی شدند این اجساد که اولین بار در پرو کشف شده‌اند، براساس تاریخ‌گذاری رادیوکربن، حدود 1000 سال قدمت دارند.

اجساد موجودات فضایی اجساد موجودات فضایی

لازم به‌ذکر است که این اجساد در سال‌های 2017 و 2018 نیز خبرساز شده بودند. محققان اما از همان ابتدا با شک و تردید این موضوع را دنبال کردند و اعتقاد داشتند که اجساد متنسب به موجودات فضایی، اعضای دستکاری شده بدن انسان هستند. با این حال، ماسان اظهار داشت که آزمایش‌های ثانویه، ماهیت غیرانسانی آنها را ثابت کرده، اما تاکید کرد که هنوز آنها را به‌طور قاطعانه فرازمینی نمی‌داند.

ادعای کشف اجساد موجودات فضایی؛ نظر دانشمندان چیست؟

با این وجود، دانشمندان سرشناس این ادعا را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. رافائل بوجلیل پارا از دانشگاه مترولوپیتن در مکزیکوسیتی، این اجساد را ناشی از بازتاب احساسات ضدعلمی در مکزیک می‌داند. او هم‌چنین گزارش‌ها مبنی بر انجام آزمایش‌های DNA در دانشگاه خود را تکذیب کرد.

روش تاریخ‌گذاری رادیوکربن، که بر شرایط جوی زمین متکی است، در صورتی‌که اجسام واقعا موجودات فضایی باشند، فاقد اعتبار خواهد بود، زیرا این امر مستلزم آگاهی از میزان تولید کربن-14 در سیاره آنها است.

اجساد موجودات فضایی اجساد موجودات فضایی

کارشناسان دیگر نیز استدلال کرده‌اند که این اجساد پیش‌تر براساس آناتومی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و نتایج نشان داده‌اند که آنها چیزی جز مومیایی انسانی نیستند که تنها ظاهری شبه بیگانه‌ دارند. علاوه بر آن، فرم پاهای آنها نیز می‌تواند ناشی از مثله شدن باشد.

محققان در بخش دیگری از انتقادات خود، ماسان را مورد پرسش قرار داده‌اند که چرا شواهد خود را در جوامع علمی مورد بررسی قرار نداده و نگرانی‌هایی در مورد پیامد‌های قانونی بالقوه در صورت عدم صحت این ادعا را مطرح کرده‌اند.

به نظر می‌رسد جلسه اخیر استماع در مکزیک تا حدی از بحث‌های مشابه در کنگره ایالات متحده الهام گرفته شده است. برخی معتقدند که ظهور تئوری‌های توطئه به اشاعه چنین اطلاعاتی کمک می‌کند، زیرا آنها سودآور هستند و از دسیسه‌های عمومی نفع می‌برند. اما علی‌رغم این ادعاهای هیجان انگیز، جامعه علمی همچنان شکاک است و بر اهمیت بررسی دقیق و پایبندی به روش شناسی‌های علمی و تثبیت شده تأکید دارد.