شناسهٔ خبر: 62384068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیامبر (ص) نسبت به هدایت مردم رئوف و مهربان بود

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر (ص) در برابر هر مسئله‌ای بدون دغدغه عبور نمی‌کرد و ضمن این که نسبت به هدایت مردم رئوف و مهربان بود، همواره به فکر رفع مشکلات جوانان و آینده جامعه بود.

صاحب‌خبر -

پیامبر (ص) نسبت به هدایت مردم رئوف و مهربان بودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه چهارشنبه در جمع مردم شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان در استان بوشهر، ضمن تسلیت شهادت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، اظهار داشت: پیغمبر علاوه بر اینکه شاهد و ناظر بر اعمال امت خود است بر اعمال دیگر امت‌ها نیز ناظر و شاهد است که این نشان از جایگاه والای حضرت محمد (ص) می‌باشد.

وی افزود: افرادی که به خدا و روز رستاخیز دل بسته اند، شایستگی دارند که پیامبر را به عنوان الگوی رفتاری خود معرفی کنند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر در طول تاریخ ناظر بر اعمال ما می‌باشد، بیان کرد: پیامبر (ص) در طول زندگی اش به صورت مستمر دعوت کننده به سوی خدا و همواره جبهه مومنان را تشویق و کفار را انذار می‌داد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: پیغمبر هر شخصی که کار خوبی انجام می‌داد تشویق می‌کرد و هم تقویت می‌نمود.

وی اضافه کرد: در کنار اردو‌های راهیان نور و پیشرفت، راهیان مقاومت نیز باید شکل بگیرد و امروز ملت ما نیز ادامه دهنده راه شهید رئیسعلی دلواری می‌باشند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: توکل به خدا در واقع رمز پیروزی است و خداوند راه را برای ما گشوده است و ملت ایران نیز در این چند دهه با توکل بر خدا حرکت نموده و سنگ اندازی‌های دشمن باعث توقف پیشرفت‌های کشور نشده است.

وی افزود: اگر بشارت و تشویق بدون انذار در کنار هم باشند انسان فکر خواهد کرد که تمامی کارهایش خوب است و دچار غفلت می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت کردند قطع به یقین مورد عنایت امام حسین (ع) قرار خواهند گرفت و بوی زندگی حسین بن علی (ع) باید در زندگی شان وجود داشته باشد؛ در واقع فلسفه زیارت همین است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید همچون پیامبرشان همواره نگران جامعه باشند، گفت: حضرت محمد (ص) اگر ولنگاری و ناهنجاری در جامعه مشاهده می‌کرد، دست بر روی دست نمی‌گذاشت.

نظر شما