شناسهٔ خبر: 62368884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل اسبق باشگاه ذوب آهن اصفهان:

رای صادره علیه سپاهان تفسیر سلیقه‌ای قانون است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل اسبق باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: رای صادره علیه سپاهان تفسیر سلیقه‌ای قانون است و این باشگاه می تواند از طریق کمیته استیناف یا مراجع بین‌المللی موضوع را پیگیری کند.

صاحب‌خبر -

مجتبی فریدونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: باشگاه سپاهان باید از طریق کمیته استیناف در مورد رای صادره اعتراض، یا پس از آن توسط دادگاه داوری ورزشی (CAS) برای احقاق حقوق خود اقدام کند.

وی اضافه کرد: وقتی قانون را به اصطلاح یک شبه وضع می‌کنند و مدت کوتاهی پس از آن قصد اجرایش را دارند، چنین مشکلاتی رُخ می‌دهد، جدا از آن برداشت‌پذیر بودن و تفسیرهای متفاوت از جمله مشکلات قوانین اخیر بوده است.

فریدونی درباره مواردی که بر اساس آن سپاهان را جریمه کرده اند، گفت: عنوان شده که سپاهان در شماری از قراردادهای سال دوم خود بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته و شامل مبلغ ارزی نیز شده است در صورتی‌که هیچ یک از این موضوعات مبنای قانونی ندارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: مطابق با ماده ۲۷ دستورالعمل نقل و انتقالات لیگ برتر که به آن استناد شده است، این موضوع برای زمانی خواهد بود که قرارداد بازیکنان یک ساله بوده و باشگاه بخواهد قرارداد را برای سال بعد تمدید کند.

فریدونی درباره مبلغ ارزی نیز تصریح کرد: قرارداد بازیکن بر مبنای مبلغ ارزی نیست ولی در توافق ۲ طرف آمده است که دستمزد ریالی بر اساس تغییرات نرخ ارز باشد، به این معنا که تغییرات نرخ ارز به عنوان یک شاخص لحاظ شود.

وی افزود: در مباحث اقتصادی هر دستمزدی را می‌توان به هر شاخصی گره زد برای مثال شاخص نرخ تورم را لحاظ می‌کنند که هیچ ممانعتی هم ندارد.

فریدونی خاطرنشان کرد: این ۲ موضوع بر اساس برداشت و تفسیر اعضای کمیته نقل و انتقالات بوده و هیچگونه مبنای قانونی ندارد و کمیته انضباطی نیز بر همین موارد استناد کرده است، لذا سپاهان در صورت کسب نشدن رای مورد نظر، در دادگاه داوری ورزشی (CAS) شانس زیادی برای احقاق حق خود دارد.

به گزارش ایرنا در رای کمیته انضباطی بر علیه سپاهان آمده است:

«باشگاه سپاهان علاوه بر کسر ۴ امتیاز در فصل جاری مسابقات به پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال جریمه نقدی و همچنین اصلاح قراردادهای ۶ بازیکن مورد گزارش مطابق با مفاد دستورالعمل‌های مذکور محکوم می‌گردد.»

کمیته انضباطی در رای خود آورده است که اگر قرارداد احسان پهلوان، پیام نیازمند، کاوه رضایی، رضا اسدی، رضا شکاری و هادی محمدی اصلاح نشود و آن‌ها در بازی های بعدی تیمشان به میدان بروند، جرایم مشابه دیگری در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس اعلام کمیته انضباطی باشگاه سپاهان بابت کسر چهار امتیاز قادر نیست به استیناف هم پناه ببرد و فقط از حیث کاهش جریمه نقدی می‌تواند اعتراض کند: «رای صادره صرفاً در خصوص جریمه تعیینی غیر قابل اجرا بوده و تماماً ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظرخواهی نزد کمیته استیناف خواهد بود.»

در همین حال باشگاه سپاهان بامداد امروز ضمن محکوم کردن رأی غیرقطعی صادره توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

نظر شما