شناسهٔ خبر: 62354726 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

امکان جذب دانش‌آموزان اتباع و مهاجران خارجی در مدارس سما مهیا شد

معاون مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد عنوان کرد: امکان جذب دانش‌آموزان اتباع و مهاجران خارجی در مدارس سما به صورت ویژه مهیا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، راه‌کنش‌های جذب و پذیرش حداکثری دانشجویان غیرایرانی و بین‌المللی در استان سمنان با حضور رامین رستمی‌زاده معاون مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی در نشست تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان بررسی شد.

معاون مدیرکل جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان باید از ظرفیت‌های بالقوه این استان در راستای جذب دانشجویان غیرایرانی بهره‌وری مطلوب را داشته باشد.

رستمی‌زاده، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران، معلمان و دانش‌آموزان مدارس استان سمنان، امکان جذب دانش‌آموزان اتباع و مهاجرین خارجی در مدارس سما به صورت ویژه و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی به منظور جذب مهارت‌جو علاوه بر دانشجو را از روش‌های بسترسازی افزایش جذب پذیرش دانشجویان غیرایرانی دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هم با ارائه گزارشی از وضعیت این دانشگاه اظهار کرد: تعداد ۲۵ باب مدرسه سما با ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در استان سمنان فعال هستند که ازجمله مدارس برتر و ممتاز این استان محسوب می‌شوند.

مهدی منصوری با بیان اینکه یکی از محور‌های تبیین شده در سند توسعه و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی افزایش جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی است، اضافه کرد: استان سمنان با توجه به جمعیت اتباع و مهاجرین خارجی مقیم در استان سمنان ظرفیت  مطلوب تحقق این مهم را دارد.

وی با اشاره به بین‌المللی شدن تراز دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به‌واسطه اخذ مجوز جذب و پذیرش دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: این دانشگاه ظرفیت پذیرش بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجوی غیرایرانی در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های غیرپزشکی در نیمسال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ را دارد.

معاون آموزش و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اظهار کرد: تعداد دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه ۱۲۰ نفر است که با ملیت کشور‌های لبنان، عراق و افغانستان مشغول به تحصیل هستند.

نادر رهبر با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده میان دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در راستای تحقق مفاد این تفاهم‌نامه، افتتاح دبیرخانه دایمی رویداد‌های دانش‌آموزی، برگزاری مسابقه موشک کاغذی و مسابقه مکانیسم‌های کاغذی و جشنواره پژوهشگران برتر با همکاری و مشارکت دو نهاد صورت گرفته است.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: چشم‌اندازی بسیار مطلوب در قالب این تفاهم‌نامه قابل پیش‌بینی و تبیین بوده و دامنه همکاری‌های دوطرف بسیار گسترده است.

مهدی عاشوری، آمار دانش‌آموزان اتباع و مهاجرین خارجی شاغل به تحصیل استان سمنان را بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این جمعیت دانش‌آموزی می‌تواند به‌عنوان جامعه هدف ایده‌آل در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت آموزشی در نظر گرفته شود.

رقیه ثابت، کارشناس مسئول امور جذب و هدایت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد طلوع‌عسگر، مسئول امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و محمود نیکخواه، رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای حاضر در این نشست تخصصی بودند.

انتهای پیام/

نظر شما