شناسهٔ خبر: 62353557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

هنیه: سلاح مقاومت برکشیده شده تا ثابت کند رژیم صهیونیستی جایی در آینده فلسطین ندارد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در 18 اومین سالروز آزاد سازی غزه گفت: مقاومت قدرت و توان خود را برای تحمیل اراده و معادلات مورد نظر خود بر دشمن ثابت کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که بیرون راندن رژیم اشغالگر صهیونیستی از غزه در سال 2005 تحت ضربات سخت و دردناک مقاومت انجام گرفت و مقاومت توانست روش های مبارزاتی خود را تغییر داده و با خمپاره، راکت و موشک های قسام و یا سلاح تونل ها ضرباتی کاری به این رژیم وارد کرد به گونه ای که دکترین امنیتی این رژیم را زیر سوال برد و تهدیدی راهبردی برای موجودیت آن ایجاد کرد.


اسماعیل هنیه امروز سه شنبه در اظهاراتی به مناسبت 18امین سالروز بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از غزه تصریح کرد که مقاومت قدرت و توان خود برای تحمیل اراده و معادلات مورد نظر خود بر دشمن را ثابت کرد.


هنیه اشاره کرد که تفکر تخلیه شهرک های صهیونیستی به هیچ وجه در باور سیاسی و امنیتی دشمن صهیونیستی جایی نداشت و این رژیم تا قبل از این ادعا می کرد که شهرک نتساریم همانند تل آویو اهمیت دارد و هرگز آن را تخلیه نخواهد کرد.


وی عنوان کرد که اخراج اشغالگران از غزه به منزله ورود به مرحله ای تازه برای ملت فلسطین و حادثه تاریخی بی سابقه ای بود و پرچم فلسطین بر روی 21 شهرک صهیونیستی در این باریکه برافراشته شد و اینگونه مرحله جدیدی از نبرد با دشمن صهیونیستی آغاز شد که سرآغاز ورود به مرحله آزادسازی خواهد بود.


رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که این پیروزی حاصل دو امر بود: نخست اراده پیروزی که ملت فلسطین به آن ایمان داشت و برایش تلاش کرد و از مقاومت حمایت کرد و دوم جامع و فراگیر بودن رویارویی با دشمن در کرانه باختری و نوار غزه و ناتوانی دشمن در تحمل ضربات مقاومت و عملیات های شهادت طلبانه گروه های مقاومت و ناچار شدن به رویارویی با مقاومت و ملت فلسطین در سرتاسر این سرزمین.


اسماعیل هنیه تاکید کرد که این پیروزی و دستاورد بزرگ نتیجه مستقیم انتفاضه الاقصی بود که برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی شعله ور شد.


هنیه گفت که مقاومت روز به روز قوی تر شده و پیروزی ها و دستاوردهایی را در برابر دشمن صهیونیستی کسب می کند که نبرد آزادسازی اسرا از جمله قرارداد مبادله شالیت و نبردهای غزه به ویژه نبرد سیف القدس نمونه ای از آن است.


وی در رابطه با عملیات های مقاومتی در کرانه باختری نیز گفت که این عملیات ها لرزه بر اندام صهیونیست ها انداخته است و سلاح دلاورمردان مقاومت در جنین، نابلس، الخلیل، عین شمس، قدس، طولکرم، اریحا و دیگر شهرهای کرانه باختری علیه اشغالگران برکشیده شده تا ثابت کند که شهرک سازی در کرانه باختری آینده ای ندارد و در رابطه با تخلیه شهرک های صهیونیستی تنها مسئله زمان مطرح است و قدس کانون و خواستگاه مقاومت و اساس و عنوان نبرد با دشمن صهیونیستی است.


هنیه تاکید کرد که دشمن صهیونیستی گمان می کرد با ترور رهبران مقاومت همچون شهید شیخ احمد یاسین، یاسر عرفات، ابو علی مصطفی، دکتر عزیز الرنتیسی و ... می تواند انتفاضه الاقصی خاموش کند.


وی اظهار داشت که غزه که امروز شاهد برگزاری مانور نظامی الرکن الشدید 4 بود، بار دیگر شکست تلاش های دشمن برای انزوا و محاصره آن را ثابت کرد.


هنیه تاکید کرد که نبرد با دشمن صهیونیستی ادامه دارد و این نبرد تنها با آزادسازی قدس و مسجد الاقصی و سرتاسر سرزمین فلسطین پایان می یابد.

 

انتهای پیام/

نظر شما