شناسهٔ خبر: 62352777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

پوتین: اعتماد به غرب تضعیف شده است

رئیس جمهور روسیه عنوان کرد: محدودیت‌های پرداخت به دلار منجر شده است که تمام کشورها درباره پرداخت‌های خود به ارزهای ملی فکر کنند. اعتماد به غرب تضعیف شده است.

صاحب‌خبر -

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) در هشتمین «مجمع اقتصای شرق» در «ولادی‌وستوک» روسیه، عنوان کرد: محدودیت‌های پرداخت به دلار منجر شده است که تمام کشورها درباره پرداخت‌های خود به ارزهای ملی فکر کنند. اعتماد به غرب تضعیف شده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر سران گروه ۲۰ روز شنبه از یک پروژه زیرساختی بین‌المللی بزرگ برای اتصال هند، خاورمیانه و اروپا از طریق راه‌آهن، خطوط کشتیرانی، کابل‌های داده پرسرعت و خطوط لوله انرژی خبر دادند. رئیس جمهور روسیه با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد: آمریکا زمانی که بر سر یک کریدور اقتصادی از هند به توافق رسید به آخرین واگن پرید، اما پروژه به خودی خود برای روسیه سودمند است.

پوتین در بخش دیگری از سخنرانی خود در خصوص اوضاع اقتصادی روسیه گفت که افزایش تورم، بانک مرکزی این کشور را مجبور به بالا بردن نرخ بهره به میزان ۱۲ درصد کرده است و اگر افزایش قیمت‌ها از کنترل خارج شود، اقتصاد روسیه ضرر می‌کند. او همچنین افزوده است: در شرایط تورم بالا، عملا شکل گرفتن طرح‌های اقتصادی غیرممکن است. هیچ مشکلی در نوسان روبل وجود ندارد و مسئولان ابزارهای پنهانی را برای تحت کنترل گرفتن بازارها و ارز در اختیار دارند.

پوتین همچنین درمورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال نامزدی دوباره «دونالد ترامپ» ابراز گفت: هیچ تغییر اساسی در موضع سیاست خارجی روسیه در قبال آمریکا وجود نخواهد داشت.

او همچنین  گمانه‌زنی‌هایی در مورد رابطه خوب رئیس جمهور سابق آمریکا با روسیه رد کرد و افزود: اتهام‌ها علیه ترامپ در رابطه با روابط با روسیه کاملاً بی‌معنی است. مسکو نمی‌داند چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می‌شود اما هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: حملات از تمام جهات به روسیه تداوم تقابل ژئوپلیتیکی غرب است. هر چیزی که برای ترامپ اتفاق می‌افتد دلایل سیاسی (تعقیب قضایی او) دارد. آمریکا در معرض مشکلات داخلی خود است و این نشان می‌دهد که چه کسی علیه روسیه می‌جنگد.


اسپوتنیک

نظر شما