شناسهٔ خبر: 62336713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشکیل پرونده قضایی برای

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از پیگیری و تشکیل پرونده برای سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در صورت شکایت فرد مالباخته خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه، تشکیل  پرونده قضایی برایشهرام کرمی در خصوص شایعه عدم تشکیل پرونده برای سرقت‌های خُرد و کمتر از ۲۰ میلیون تومان گفت: در قانون پیشین مجازات اسلامی، "سرقت" چه در سطح خُرد و چه در سطح کلان «غیرقابل گذشت» بود و با سارقین برخورد لازم صورت می‌گرفت.
وی افزود: در حال حاضر در قانون جدید قانونگذار حدی برای آن قائل شده و عنوان شده که سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان "قابل گذشت" است، به شرط آنکه شاکی نداشته باشد.
کرمی گفت: اینکه برای سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان پرونده تشکیل نشده و رسیدگی نمی‌شود کاملا کذب محض است و اگر افراد مالباخته در این زمینه شکایت کنند دستگاه قضا با اقتدار برخورد خواهد کرد.
کرمی در بخش دیگر صحبت هایش به جرائم فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: جرائم فضای مجازی بسیار گسترده بوده و پراکندگی و تنوع زیادی دارد.
وی افزود: پلیس فتا مکلف به شناسایی این جرائم و معرفی متخلفان آن به مراجع قضایی است و مراجع قضایی هم در این زمینه در چارچوب قانون برخورد قاطع خواهند داشت، اما انتظار ما از والدین این است که مراقب فعالیت فرزندان نوجوان و جوان خود در این فضا باشند.
وی افزود: امروزه شاهد جرائم مالی و اخلاقی در فضای مجازی هستیم و والدین باید مراقب باشند که فرزندان آن‌ها دراین فضا به ورطه نابودی کشیده نشده و قربانی متخلفان نشوند.

نظر شما