شناسهٔ خبر: 62332396 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرگزاری کره جنوبی: رهبر کره شمالی عازم روسیه شد

تهران - ایرنا - یک مقام دولت کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد رهبر کره شمالی با قطار شخصی خود در حال حرکت به سمت روسیه برای دیدار با رئیس جمهوری این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مقام دولتی گفته است سازمان اطلاعات کره جنوبی باور دارد قطار حامل رهبر کره شمالی کیم جونگ اون به سمت شهر ولادی وستوک روسیه در حال حرکت است.

مقام ارشد دیگری از کره جنوبی نیز گفت به نظر می رسد کیم جونگ اون پیونگ یانگ را به مقصد روسیه ترک کرده است.

رسانه های کره شمالی و روسیه تا به حال درباره سفر احتمالی کیم جونگ بیانیه رسمی منتشر نکرده اند.

کره شمالی هنوز اعلام نکرده است که کیم جونگ اون سفر قریب الوقوع خود را آغاز کرده است یا خیر. این سفر احتمالا ۲۰ ساعت به طول می انجامد.

گزارش اخیر روزنامه نیویورک تایمز از سفر احتمالی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه و ملاقات او با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حکایت داشت؛ سفری که می تواند به معنی حمایت و کمک تسلیحاتی کره شمالی از روسیه در جنگ اوکراین تلقی شود.

صبح امروز خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش داد که کیم جونگ اون احتمالا در روزهای آینده به خاور دور روسیه سفر می کند.

وزارت دفاع کره جنوبی همچنین امروز دوشنبه گفت "احتمال" برگزاری نشست بین کیم جونگ اون و ولادیمیر پوتین در حاشیه مجمع اقتصادی شرق وجود دارد.

به گزارش ایرنا، پوتین سفری ۲ روزه را از امروز دوشنبه به ولادی وستوک برای شرکت در مجمع اقتصادی شرق آغاز می کند.

گزارش نشست احتمالی پوتین و کیم جونگ اون درحالی منتشر شد که پیونگ یانگ بعد از برگزاری نشست سه جانبه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در ۱۸ اوت به دنبال افزایش همکاری های نظامی با مسکو است.

نظر شما