شناسهٔ خبر: 62331011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزش سهام شرکت اپل

ارزش سهام شرکت اپل در پی ممنوعیت استفاده مقامات چینی از تلفن‌های این شرکت ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از ویون، به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین قصد دارد ممنوعیت استفاده از آیفون را به سازمان‌ها و شرکت‌های تحت حمایت دولت گسترش دهد، سهام شرکت اپل به شدت سقوط کرد.

<div id="video-display-embed-code_10120280"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3973416/10120280?width=600&height=300"></script></div>


با توجه به برخی به‌روزرسانی‌های بخش تجاری، اپل، با ارزش‌ترین شرکت جهان، با تشدید تنش‌ها بین آمریکا و چین، با یک روندی پرتلاطم مواجه است.

درست زمانی که چین ممنوعیت استفاده از آیفون برای کارمندان دولتی خود اعلام کرد، موجب شد سهام اپل سقوط کند و تقریباً ظرف دو روز ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش سهام آن سقوط کند.

حالا چالش‌های شرکت اپل در دومین اقتصاد بزرگ جهان چیست، نگاهی به این گزارش بیاندازید تا متوجه شوید.

اپل، با ارزش‌ترین شرکت در جهان است و اکنون اپل نیز مهره کلیدی در افزایش تنش‌ها بین آمریکا و چین است، زیرا چین محدودیت‌های استفاده از آیفون توسط کارمندان دولتی خود را افزایش داده و سهام اپل در دو روز گذشته بیش از شش درصد سقوط کرده است. هرچند سهام آن در بعدازظهر جمعه افزایش یافت، اما سقوط سهام پس از تشدید ممنوعیت فعلی استفاده از آیفون توسط مقامات دولتی چین توسط پکن که بیش از دو سال پیش اعمال شد، نشان‌دهنده چالش‌های فزاینده برای اپل است که به شدت به چین برای رشد درآمد و تولید، وابسته است. مدیرعامل سهام گرانیت ای. تی. اف. ز. می‌گوید اقدام چین علیه این غول فناوری نشان می‌دهد چگونه هیچ شرکت آمریکایی حتی مانند شرکت اپل از اصطکاک فزاینده بین این دو اقتصاد بزرگ جهان مصون نیست.

ویل رانت، مدیرعامل سهام گرانیت ای. تی. اف. ز. : درحال حاضر، حدس می‌زنم روابط در این نبرد تجاری بین آمریکا و چین در حال بدتر شدن است، به نظر می‌رسد که می‌دانید شرکت‌های خاصی مانند اپل در این مورد نیز می‌توانند تحت تأثیر آن قرار بگیرند همچنین این مسئله هم فقط در خصوص برخی از فناوری‌های اصلی پیرامون نیمه‌رسانا‌ها یا مواد نایاب نیست. در حال حاضر این مسئله در شرکت‌های شناخته شده برای همه کسانی که محصولات تولید می‌کنند، گسترش یافته است.

اپل همچنین در رقابت فزاینده از سوی هواوی چین که دو گوشی هوشمند جدید میت ایکس فایو و میت ۶۰ پرو پلاس را عرضه کرده قرار گرفته است. برخی تحلیلگران معتقدند اقدامات هواوی می‌تواند اولین گام برای پس گرفتن سهم بازار از اپل باشد. پس از اینکه آمریکا صادرات فناوری به آن را در سال ۲۰۱۹ محدود کرد، تجارت گوشی‌های هوشمند هواوی از بین رفت. چین نقطه درخشانی برای اپل بوده است که سومین بازار بزرگ این شرکت پس از آمریکا و اروپا در دوره‌ای دشوار برای فروش آیفون بوده است. اپل قرار است سه‌شنبه، آیفون جدید خود را برای فروش معرفی کند.

نظر شما