شناسهٔ خبر: 62317675 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز خدمت‌رسانی به زائران پیاده علی بن موسی الرضا (ع) در موکب جوادالائمه (ع)

همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر، خدمت‌رسانی به زائران پیاده در موکب جوادالائمه (ع) ملک آباد مشهد با پرچم سبز متبرک علی بن موسی الرضا (ع)، آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حلاجی مسئول موکب جوادالائمه گفت: این موکب امسال برای بیستمین سال متوالی در خدمت زائران پیاده حرم امام رضا (ع) است و از امروز نوزدهم شهریور پذیرای این زائران خواهد بود.

وی به خدمات این موکب اشاره کرد و افزود: در این موکب خدماتی همچون اسکان به صورت شبانه‌روزی و پذیرایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و ارائه خدمات فرهنگی و درمانی در کنار دیگر خدمات به زائران ارائه می‌شود.

*پیش بینی خدمت‌رسانی به ۱۰۰ هزار زائر پیاده
حلاجی با بیان اینکه این موکب بزرگترین موکب در مسیر منتهی به مشهد است، ادامه داد: در سال گذشته پذیرای حدود ۱۰۰ هزار زائر پیاده در قالب ارائه خدماتی همچون صبحانه، ناهار و شام و ۳۰ هزار اسکان بودیم و امسال نیز با توجه به مساعد بودن وضعیت هوا، تعطیلات و امکان تردد در روز و شب، آمادگی داریم پذیرای جمع بیشتری از این زائران باشیم.

وی افزود: حدود ۹۵ درصد از خدمات این مجموعه توسط کفشداران و نمایندگان آستان قدس رضوی انجام می‌شود و گروه‌های مردمی نیز به صورت خودجوش در این خدمت‌رسانی همراه ما هستند و تلاش می‌کنیم به عنوان خدمت‌گزاران زائران علی بن موسی الرضا (ع) هر چه در توان داریم از این زائران دریغ نکنیم.

نظر شما