شناسهٔ خبر: 62315675 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر محیط‌‌زیست کنگو:

۸۰ درصد آلودگی‌های محیط‌زیستی جهان توسط کشورهای گروه ۲۰ انجام می‌شود

وزیر محیط‌زیست جمهوری کنگو گفت: آفریقا فقط مسئول ۴ درصد آلودگی جهان است و ۸۰ درصد آلودگی‌های محیط‌زیستی جهان توسط کشورهای گروه ۲۰ انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، اوا بازایبا در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود، گفت: باید اقدامات عملی برای مقابله با پدیده‌هایی که محیط‌زیست را به خطر انداخته است، از جمله پدیده گرد و غبار انجام داد. دانشمندان درباره شرایط محیط‌زیستی در نقاط مختلف جهان هشدار داده‌اند و نباید نسبت به این مساله بی‌توجه بود.

وزیر محیط‌زیست جمهوری کنگو ادامه داد: آفریقا فقط مسئول ۴ درصد آلودگی جهان است و ۸۰ درصد آلودگی‌های محیط‌زیستی جهان توسط کشورهای گروه ۲۰ انجام می‌شود. به طور خاص کشور کنگو نیز با وجود این که ۵۵ میلیون هکتار از جنگل‌های دنیا را دارد و بیشترین میزان جذب دی‌اکسید کربن را داریم، اما از قربانی‌های آلودگی زیست‌محیطی در جهان شده‌ایم.

وی افزود: مسئولیت مبارزه با تغییرات اقلیمی و توفان‌های گرد و غبار جمعی است و همه باید به تعهدات زیست‌محیطی‌مان عمل کنیم. بنابراین نباید بگذاریم زمان را از دست دهیم، چون میزان خسارت‌های ناشی از این موضوع بسیار افزایش می‌یابد.

بازایبا تاکید کرد: اراده سیاسی در جهان برای مقابله با تغییرات اقلیمی و توفان‌های گرد و غبار لازم است و همه باید علیه این تغییرات گام‌های موثر برداریم. همچنین راه‌اندازی صندوق مشترک در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

وزیر محیط‌زیست جمهوری دموکراتیک کنگو در پایان خاطرنشان کرد: ایران نقش موثری در مقابله با توفان‌های گرد و غبار دارد و ما از این کشور و سازمان ملل برای برگزار این اجلاس قدردانی می‌کنیم.

گفتنی است، اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور و ۱۵ نهاد بین‌المللی به پیشنهاد سازمان ملل متحد و به میزبانی ایران، در تهران برگزار می‌شود.

 

نظر شما