شناسهٔ خبر: 62307595 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ضرورت ایجاد هماهنگی منطقه‌ای برای مقابله با گرد و غبار

معاون وزیر محیط زیست کشور عراق با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران بابت برگزاری اجلاس مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار، بر پیگیری عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌های مقابله با گرد و غبار تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، نظیر عبود فزع معاون وزیر محیط زیست عراق گفت: می‌دانیم که ایرانضرورت ایجاد هماهنگی منطقه‌ای برای مقابله با گرد و غبار تحت تأثیر توفان‌های گرد و غبار است و کشور ما نیز همین شرایط را دارد؛ بیشتر گرد و غبار کشور عراق تحت تأثیر منشاءهای خارجی است که پس از عراق، اقلیم ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون وزیر محیط زیست عراق افزود: سال گذشته در کنفرانس منطقه‌ای گرد و غبار که در ایران برگزار شد، دو پیشنهاد تفاهم‌ به امضا رسید و ما پیگیر فعال‌سازی این تفاهم‌نامه‌ها به صورت عملی هستیم.

نظیر عبود فزع یادآوری کرد: به دنبال سفر هیئت ایرانی به عراق مقرر شد عملیات اجرایی طرح آزمایشی مقابله با گرد و غبار در چهار استان عراق و دو استان ایران شروع شود.

وی با بیان اینکه یکی از علل ایجاد گرد و غبار در عراق کمبود آب است، گفت: آماده همکاری درخصوص کنترل گرد و غبار، مسئله آب و سایر موضوعات محیط زیستی با ایران و سایر کشورها خواهیم بود.

معاون وزیر محیط زیست عراق خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک در عراق نشست منطقه‌ای با موضوع اقتصاد سبز، آب، هم‌زیستی با کربن و تغییرات اقلیمی، با حضور کشورهای منطقه برگزار خواهد شد.

نظر شما