شناسهٔ خبر: 62305277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پدر و پسر کلاهبردار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پدر و پسری که با سوء استفاده از اعتماد شرکت‌ها و اشخاص و به بهانه فروش ارز خارجی با قیمت پایین‌تر، بیش از ۸۹ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان اظهار کرد: در پی وصول شکایت‌های اشخاص حقیقی و حقوقی با موضوع کلاهبرداری در حوزه فروش ارزهای خارجی، رسیدگی موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان سمنان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته و روشن شدن زوایای پنهان پرونده مشخص شد به دنبال تبلیغات اغواکننده ۲ نفر با عنوان فروش ارزهای خارجی با قیمت پایین‌تر از بازار به اشخاص و شرکت‌هایی که در زمینه واردات کالا فعالیت دارند، در آخرین اقدام خود موفق شدند با کسب اعتماد از هیأت مدیره یکی از شرکت‌های سمنان مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از آن‌ها دریافت و متواری شوند.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: با اقدامات هوشمندانه و فنی پلیس آگاهی استان هویت ۲ فردی که حتی در آشنایی‌های اولیه خود از اسم مستعار استفاده می‌کردند، شناسایی و با رصد اطلاعاتی کارآگاهان این پلیس محل اختفای یکی از متهمان در تهران مشخص شد.

وی ادامه داد: متهم در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی سمنان منتقل شد و در ابتدا منکر بزه انتسابی بود، اما در مواجهه با مستندات و ادله محکم پلیس سمنان لب به اعتراف گشود و به جرم خود و همدستی پسرش برای کلاهبرداری اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه تلاش‌ها برای دستگیری متهم ردیف دوم (پسر) ادامه داشت، اظهار کرد: پدر ۶۸ ساله، مدت زیادی به عنوان دلال قدیمی ارز در صرافی‌های تهران فعالیت داشته و پس از آشنایی پسر ۲۷ ساله‌اش با حوزه ارزهای دیجیتال از توانایی او برای سوء استفاده از اعتماد اشخاص و کلاهبرداری ارزی استفاده کرده بود.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد پرونده‌ای دیگر با ۲۶ شاکی حقیقی و حقوقی با مبلغ کلاهبرداری شده به ارزش ۷۳ میلیارد ریال در جریان است، بیان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات ویژه پلیس آگاهی استان سمنان سرانجام محل اختفای متهم ردیف دوم نیز شناسایی و با همکاری پایگاه ۱۶ پلیس آگاهی تهران بزرگ این متهم نیز دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و پس از تعیین وثیقه قانونی روانه زندان شدند.

پایان پیام/74007/م/د

نظر شما