شناسهٔ خبر: 62297153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

«آرام جان‌ها»؛ شعار برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در مشهد الرضا

«آرام جان‌ها»؛ شعار برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در مشهد الرضا اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ۱۷۸ عنوان برنامه علمی و فرهنگی ویژه ایام«آرام جان‌ها»؛ شعار برنامه‌های دهه آخر ماه صفر در مشهد الرضا دهه آخر ماه صفر با شعار  «آرام جان‌ها»؛ پیش بینی شده است

طالبی افزود: از این تعداد برنامه ۲۸ برنامه محوری اعم از راه‌اندازی موکب‌های فرهنگی در پیاده راه آیت الله طبسی و ره باغ حضرت زهرا (س)، برگزاری نشست‌های تخصصی بنیاد پژوهش‌های اسلامی، میزبانی و اجرای برنامه ویژه زائران غیر ایرانی و اهل سنت ویژه زائران طراحی شده است.

وی همچنین گفت: سه ویژه نامه با عناوین گلدسته، نگارخانه و آرام جان‌ها ویژه زائران پیاده در مواکب و محل اسکان آن‌ها توزیع می‌شود.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی افزود:  بنیاد کرامت رضوی با ارائه خدمت از مبدا تا مبدا، فعال‌سازی کانون‌های خدمت و حمایت از مواکب خدمت‌رسان و همچنین بنیاد بهره وری نیز با حمایت از مواکب.‌های آستان قدس رضوی و سطح شهر مشهد و تشکل‌های مردمی آماده خدمت رسانی به زائران در این ایام است

طالبی گفت: قرارگاهی در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری دیگر نهاد‌های فرهنگی همچون حوزه علمیه و سازمان تبلیغات و راه‌اندازی شده است که حرکت جمعی را برای پوشش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در استان و شهر مشهد به اجرا در می‌آورند و به زائران پیاده خدمت رسانی  می‌کنند.

وی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را ارتقای اثر بخشی معرفتی در خصوص تحقق زیارت متعالی و ارتقای کمی و کیفی خدمت فرهنگی و تسهیلات زیارت عنوان و بر افزایش مشارکت‌های مردمی در سطح استان، ملی و بین‌المللی تاکید کرد.

گردهمایی بزرگ قاریان در حرم امام رضا (ع)
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با توجه به اهمیت مناسبت رحلت رسول گرامی اسلام (ص) در این ایام گفت: گردهمایی بزرگ قاریان در حرم امام رضا (ع) از برنامه‌های تدارک دیده شده در شب رحلت پیامبر (ص) در حرم رضوی است.

طالبی با اشاره به تقارن ایام دهه پایانی ماه صفر و تعطیلات تابستان، گفت: امسال شاهد حضور جمع زیاد زائران به مشهدالرضا (ع) خواهیم بود و در نظر داریم با برنامه‌های تدارک دیده شده پاسخگوی این زائران باشیم.

به همین مناسبت پوستر آرام جان‌ها با عنوان انیس النفوس امروز رونمایی شد.

نظر شما