شناسهٔ خبر: 62296767 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور حکم نجومی برای کلاهبردار رمز ارز ترکیه

شعبه نهم دادگاه کیفری آنادولوی استانبول فاروق فاتح اوزر کلاهبردار رمز ارز این کشور را به ۱۱ هزار و ۱۹۶ سال حبس محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از آنکارا، این پرونده مربوط به بزرگترین کلاهبرداری تاریخ ترکیه و بیشترین حکم صادره زندان در تاریخ سیستم قضایی این کشور محسوب می‌شود.
اوزر صاحب شرکت رمز ارز تودکس پس از کلاهبرداری از ۴۰۰ هزار کاربر با دو میلیارد ارز دیجیتال اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به کشور آلبانی گریخت و پس از دستگیری در مرداد سال قبل به ترکیه استرداد شد و روند محاکمه وی آغاز شد.
فاروق فاتح اوزر در آخرین جلسه دادگاهش با خواندن یک شعر از قاضی پرونده درخواست برائت کرد و گفت بی گناه است و از سوی کانون‌های خلافکاری استثمار شده است.
دادستان این پرونده که دو هزار و ۲۷ شاکی دارد با تنظیم کیفرخواست ۲۶۸ صفحه‌ای برای فاروق فاتح اوزر به همراه ۲۱ همدستش بیش از چهل هزار سال حبس درخواست کرده بود.
سوء استفاده از شبکه‌های بانکی و کارت‌های اعتباری، تبهکاری مالی با سازوکار‌های رایانه‌ای بانکی، تبانی مدیران شرکت و سازماندهی تشکیلات با هدف کلاهبرداری و پولشویی از جمله اتهامات درج شده در کیفرخواست این پرونده تاریخی است.
بازار رمز ارز ترکیه در سال‌های گذشته بار‌ها شاهد کلاهبرداری برخی صرافی‌های کارگزاری رمز ارز بوده و بسیاری از کاربران بدلیل نبود موازین مشخصی در این زمینه، از نجات سرمایه‌های خود ناتوان مانده اند.
بانک مرکزی ترکیه پیشتر اعلام کرده ارز‌های دیجیتال علاوه بر خلا‌های امنیتی موجود، به دلیل نبود ساز و کار‌های نظارتی، گزینه قابل اعتمادی برای سرمایه گذاری نیست...

 

<div id="video-display-embed-code_10112774"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3971429/10112774?width=600&height=300"></script></div>


اظهارات:
۱- اوزگور بارچا - وکیل عضو کانون وکلای آنکارا
۲- کورشاد ارگون - کارشناس تبلیغات رسانه‌ای

نظر شما