شناسهٔ خبر: 62273969 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بذرپاش: ایستایی در پایانه‌های مرزی به حداقل ممکن رسید

وزیر راه و شهرسازی توافق با مسئولان عراق را اتفاق خوبی دانست و گفت: این موضوع باعث سهولت تردد زوار در پایانه‌های مرزی شد تا جایی که ایستایی در پایانه‌های مرزی را به حداقل ممکن رساند.

صاحب‌خبر -

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما و در حاشیه بازدید از قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی ضمن تسلیت ایام اربعین، اظهار داشت: امروز بذرپاش: ایستایی در پایانه‌های مرزی به حداقل ممکن رسیدتوفیقی شد از نزدیک شاهد زحمات کارکنان خدوم سازمان انتظامی باشیم که به طور خاص در این یک ماهه اخیر زحمات بسیاری متحمل شدند که به سردار رادان و همه همکاران شان خدا قوت عرض می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به راه اندازی سامانه‌ای برای رصد و کنترل تردد زائران اربعین از پایانه‌ها و تعامل و توافق صورت گرفته با مسئولان کشورعراق اشاره و تصریح کرد: این اتفاق خوبی بود که در مجموعه فراجا رقم خورد و باعث سهولت تردد زوار در پایانه‌های مرزی شد تا جایی که ایستایی به حداقل ممکن رسید و باعث افزایش رضایتمندی مردم عزیز در سفر‌های زمینی شد.

وی افزود: عزیزان فراجا در تمامی پایانه‌ها حضور فعالی دارند. در حوزه راهور نیز شبکه راه‌های کشور تحت نظارت پلیس بوده که اینهم در نوع خود اتفاق بزرگی محسوب می‌شود.

بذرپاش در خصوص توسعه زیرساخت‌هایی که در پایانه‌های مرزی اربعین ایجاد شده است، گفت: این امر باعث کاهش تصادفات و همچنین تسهیل در عبور و مرور شده بخصوص در دو محور اصلی «ایلام-مهران» و «اهواز-چذابه» با چهار خطه شدن آن یعنی جریان عبور خودرو تا دو برابر می‌تواند افزایش یابد.

این مقام ارشد کشور یادآور شد: در سال گذشته محور ایلام- مهران برخی اوقات با ترافیک حدودی ۱۳ -۱۴ ساعته روبرو بودیم امسال حداکثر به بیست و پنج دقیقه تقلیل یافت این موضوع نشان دهنده این است که هم زیرساخت‌های مناسبی ایجاد شده و هم پلیس با عملکرد خود سبب شد تا در مسیر‌های مواصلاتی با تردد بیش از ۴ میلیون زائر در مسیر رفت و بیش از ۳ میلیون زائر در مسیر برگشت یعنی بیش از ۷ میلیون تردد تاکنون انجام و به یاری پروردگار متعال سفر معنوی عتبات عالیات به خوبی و با کیفیت بسیار متفاوت برگزار شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دولت با تمام تلاش و تدارک‌هایی که تهیه خودرو اندیشیده شده امروز هم موج بازگشت را به خوبی مدیریت کنیم عزیزان مان به سلامت به موطن خود بازگردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه هوایی حدود ۲۵۰ هزار مسافر جابه جا شد، افزود: امسال تاکنون این رقم به ۳۰۹ هزار مسافر رسیده یعنی نزدیک به ۶۰ هزار بیش از سال گذشته که هنوز هم تا هفته آتی این پیک بازگشت هوایی ادامه دارد و اتفاق بزرگی از این حیث رخ داده است.

بذرپاش به حوزه ریلی اشاره و ادامه داد: در این حوزه تاکنون بیش از ۳۴۱ هزار نفر با قطار در دو پایانه مرزی کرمانشاه و خرمشهر سفر معنوی خود را به عتبات عالیات انجام دادند که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص تاکسی‌های اینترنتی نیز گفت: این موضوع امسال کار جدیدی بود که در حوزه حمل و نقل صورت گرفت بیش از ۷۲ هزار سفر برای رفت انجام شده و در حال حاضر برای بازگشت بیش از ۱۲ هزار سفر ثبت شده است.

وی افزود: در تلاشیم حجم استفاده از تاکسی‌های اینترنتی در کمک به جابه جایی زائران عزیز در عملیات برگشت بیشتر شود که کار جدیدی است.

بذرپاش گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی تا نیمه شب گذشته بیش از ۴۳ هزار سفر توسط اتوبوس‌ها انجام و بیش از ۹۴۰ هزار نفر با اتوبوس جا به جا شدند که این حجم از جا به جایی در شبکه حمل و نقل عمومی کشور عدد قابل توجهی است.

این مقام مسئول عنوان داشت: تمام ناوگان حمل و نقل عمومی در سراسر کشور در حال خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند تا بتوانیم ان شاء الله روز‌های پایانی ایام اربعین را هم به سلامت سپری کرده و شرمنده مردم عزیز نشویم.

نظر شما