شناسهٔ خبر: 62257003 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

دکتر رئیسی در اجتماع مردم فردوس:

دشمنی جریان استکبار با روشنگری عاشورا در طول تاریخ امتداد داشته و خواهد داشت/ مستکبران برخلاف ادعاهای خود و گسترش ابزار ارتباطات، اجازه تفکر آزاد را به افراد نمی‌دهند/ تجلیل از عاشورا باید با تحلیل همراه باشد

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز با نگاه و رویکردی در عالم مواجهیم که به انسان‌ها اجازه تعقل و تدبر آزادانه را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: همانگونه که عاشورا در طول تاریخ امتداد یافته و پس از این نیز ادامه دارد، جریان دشمنی با عاشورا و روشنگری آن نیز همواره در طول تاریخ جریان داشته و پس از این نیز تداوم خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز چهارشنبه هم‌زمان با اربعین حسینی، در جریان سفر به استان خراسان جنوبی، در اجتماع پرشور مردم شهرستان فردوس، اربعین را نماد و نمود عاشورای حسینی توصیف کرد که همچون نشانه و پرچمی عاشورا را معرفی می‌کند و گفت: امام حسین (ع) الگوی همه کسانی است که به انسان و نجات انسان و تشکیل جامعه حسینی و قرآنی می‌اندیشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خون امام حسین (ع) ریخته شد تا از جامعه جهل‌زدایی کند، افزود: اباعبدالله الحسین (ع) به دنبال آن بود که جامعه را از جهل نجات دهد تا مردم اهل تعقل، تدبر و اندیشه شوند، در حالی که بدخواهان و مستکبران در طول تاریخ به دنبال آن بوده‌اند که بر جهل جوامع سوار شوند، لذا همواره در نقطه مقابل جهل‌زدایی از جامعه ایستاده‌اند.

دکتر رئیسی اظهار داشت: گسترش فضا و ابزار ارتباطات در جهان امروز نباید ما را فریب دهد که مستکبران و سلطه‌طلبان به دنبال گسترش تعقل و تدبر و تجهیز مردم به تحلیل و تشخیص درست و جهل‌زدایی از جوامع بشری هستند تا دوست را از دشمن و راه را از بیراهه بشناسند؛ مستکبران عالم با هر تلاشی برای بصیرت‌آفرینی در هر نقطه‌ای از عالم برخورد می‌کنند و هر رسانه‌ای را که در این مسیر گام بردارد، به سرعت تعطیل می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: سلطه‌طلبان با وجود اینکه ادعای اعتقاد به آزادی و اطلاع‌رسانی آزاد دارند، اما به کسانی که افکار و اندیشه‌های آنان برخلاف باورها و اعتقادات خودشان است، اجازه نمی‌دهند که آزادانه این افکار را ترویج کنند. البته آنها به کسانی که بخواهند به قرآن و ارزش‌های ادیان اهانت کنند، آزادی عمل داده و حتی از آنان حمایت می‌کنند و نام این کار را هم آزادی می‌گذارند، اما نام این کار آزادی نیست، بلکه توهین به فهم انسان‌ها و ارزش‌های الهی و انسانی است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز با چنین نگاه و رویکردی در عالم مواجهیم که به انسان‌ها اجازه تعقل و تدبر آزادانه را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: همانگونه که عاشورا در طول تاریخ امتداد یافته و پس از این نیز ادامه دارد، جریان دشمنی با عاشورا و روشنگری آن نیز همواره در طول تاریخ جریان داشته و پس از این نیز تداوم خواهد داشت.

رئیس جمهور اضافه کرد: حضور امروز آحاد مردم ایران در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی، نوعی تجلیل از خط عاشوراست، اما این تجلیل باید با تحلیل همراه باشد، چرا که عاشورا واقعه‌ای صرفا مربوط به سال 61 هجری قمری نیست و برای همه عصرها و نسل‌ها درس‌آموز و الگو است.

دکتر رئیسی گفت: ما تلاش می‌کنیم خودمان را در عداد لشکریان امام حسین (ع)‌ تعریف کنیم، اما باید بدانیم که این رویکرد با دشواری‌ها و دشمنان و فتنه‌های بی‌شمار روبروست. دشمنان همانگونه که در سال 61 هجری با ادراک‌سازی برای مردم از طریق ترویج شایعات توانستند جای حق و باطل را عوض کنند، امروز نیز به دنبال این هستند که بر روی ذهنیت مردم تاثیر بگذارند و همچون محرم سال 61 مصداق کفر یعنی یزید را به جای امام ایمان در جامعه معرفی کنند.

نظر شما