به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: قیمت آریزو 5 نسبت به هفته گذشته 50 میلیون تومان کاهش داشته و از یک میلیارد و 150 میلیون تومان به یک میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده است.
وی اظهار داشت: تیگو 8 پرومکس نیز در یک هفته اخیر از 2 میلیارد و 570 میلیون تومان به 2 میلیارد و 490 میلیون تومان کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو افزود: اختلاف قیمت تیگو 8 پرومکس از کارخانه تا بازار اکنون 100 میلیون تومان است، در حالی که اختلاف قیمت این خودرو 4 ماه پیش از کارخانه تا بازار حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو بیان داشت: قیمت جک اس 5 در بازار 4 ماه پیش حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود که با کاهش 400 میلیون تومانی قیمت این خودرو در یک ماه پیش به یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسید و اکنون قیمت این خودرو به یک میلیارد و 355 میلیون تومان کاهش یافته است.
وی افزود: قیمت فیدلیتی نیز که یک ماه پیش یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود اکنون به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.
بنابراین گزارش در کنار تثبیت قیمت ارز از سوی بانک مرکزی به عنوان یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو، اجرای سامانه یکپارچه عرضه خودرو، مؤثرترین راهکار برای مدیریت بازار خودرو بود که از سوی وزارت صمت در دوران فعالیت فاطمیامین آغاز شد؛ اجرای این سامانه موجب شد تقاضاهای واقعی خودرو وارد این سامانه شوند و نیازی به خرید خودرو در بازار پرنوسان ماههای گذشته نداشته باشند.
طبق اعلام مسئولان سامانه یکپارچه، 90 درصد متقاضیان یکی از شرکتهای مونتاژی در نوبت اول سامانه یکپارچه از خرید خودرو انصراف دادهاند؛ این انصراف با کاهش قیمت خودرو در بازار پس از موفقیت طرح سامانه یکپارچه عرضه خودرو رخ داد و این نشان میدهد تقاضاهای دلالی منفعتی از حضور در سامانه یکپارچه ندارند و این سامانه دقیقا نقطهزنی مناسبی در جذب تقاضای واقعی و غیرکاذب داشته است.