شناسهٔ خبر: 62255412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس جمهور در جمع مردم شهرستان درمیان:

امام حسین مظهر وحدت و انسجام ملت هاست/ انقلاب اسلامی ایران یکی از جلوه های عاشورای حسینی است

آیت الله رئیسی گفت: اربعین نماد و نمودی است که همواره بشریت راه حق از باطل را بشناسد و عاشورا رمز بقاء دین است و تمام اعتقادات دینی و اسلامی ما به برکت عاشورای حسینی و خون مطهر شهیدان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز در جمع مردم شهرستان درمیان ضمن تسلیت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) گفت: اربعین یادآور شهادت شهیدان، اسارت اسیران، مظلومیت مظلومان، ظلم ظالمان و ستمگران، هتک حرمت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان اینکه عاشورا دو صفحه ظلمانی و صفحه نورانی دارد و افزود: صفحه نورانی؛ صفحه رشادت، شجاعت، ایثار، وفا، توکل، ایمان، اخلاص، صبر و استقامت در راه خداست و صفحه‌ی ظلمانی جنایت هولناکی است که آب را به روی اهل بیت (ع) بستند و خیمه‌های آن‌ها را آتش زدند، بر پیکر مطهر شهدا اسب‌ها را تازاندند، سر‌ها را از پیکر‌ها جدا کردند و کودکان یتیم را تازیانه زدند، اینها صفحه تاریک و سیاه و ظلمانی عاشوراست.

وی عاشورا را تابلوی تمام نمای انسانیت در مقابل دیدگان بشریت دانست و بیان کرد: عاشورا تابلوی ترسیم شده از جانب خداوند متعال است و تابلوی پیشروی تمام انسان‌ها و نسل هاست که همه زیبایی‌ها و مظاهر موجود در عالم دنیوی را می‌توان در آن دید.

رئیس جمهور گفت: تابلوی عاشورا نقطه‌ی توکل و اعتقاد به خداست، که امام حسین (ع) با تمام مشکلات به راضی اللهی راضی بود و حضرت زینب (س) در توصیف واقعه کربلا با وجود تمام سختی‌ها و مصائب می‌فرمایند: "چیزی جز زیبایی ندیدم".

وی اظهار داشت: در تابلو عاشورا زیباترین جلوه‌های زندگی یک انسان سالک و عارف الی الله را به خوبی می‌بینیم.

آیت الله رئیسی گفت: اربعین نماد و نمودی است که همواره بشریت راه حق از باطل را بشناسد و فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای سنت رسول خدا (ص) و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با بیان اینکه اگر عاشورا نبود تنها پوسته‌ای از دین باقی می‌ماند، گفت: عاشورا رمز بقاء دین است و تمام اعتقادات دینی و اسلامی ما به برکت عاشورای حسینی و خون مطهر شهیدان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جریان عاشورا یک جریان ادامه دار در طول تاریخ است، افزود: انسان‌هایی که از ظلم و ستم به ستوه آمده اند آزادی، دینداری و دین مداری را طلب می‌کنند، می‌خواهند بر سرنوشت آن‌ها جز خدا حاکم نباشدو این افراد به عاشورا تاثی می‌کنند و از نهضت امام حسین (ع) درس می‌گیرند.

وی به سخن امام راحل که فرمودند: "هر چه داریم از محرم و صفر است. " اشاره کرد و افزود:انقلاب اسلامی ما یکی از جلوه‌های عاشورای حسینی است که مردم ما به تاثی از قیام‌عاشورا شهیدان بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

آیت الله رئیسی، قیام عاشورا را الگویی برای تمام بشریت دانست و بیان کرد: آن چه امروز آحاد ملت و اقوام ایران را دور یکدیگر جمع کرده است اعتقاد به خدا، قرآن، اسلام، نام و حب امام حسین علیه السلام است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) مظهر اتحاد و انسجام است، گفت: فردی نیست که دل در گرو دین داشته باشد، اما حب حسین ابن علی (ع) را در دل نداشته باشد چراکه عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نقطه اشتراک و اتحاد شیعه و سنی است و ائمه اطهار (ع) به همه‌ ما درست زندگی کردن را آموختند.

وی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را جلوه اتحاد مقاومت اسلامی دانست و گفت: امروز شاهد بزرگترین اجتماع مردمی در جریان پیاده روی اربعین حسینی هستیم که بیش از ۲۰ میلیون نفر در یک نقطه به نام حسین ابن علی (ع) اجتماع کردند و این در تاریخ بی نظیر و نشان از دست قدرت خداست.

رئیس جمهور اظهار داشت: اربعین هویت دینی و اسلامی، غایت و نهایت هویت ما در شکل‌گیری تمدن نوین است که مدنیتی به نام دین را رقم می‌زند.

وی به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) و پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در سراسر کشور و از جمله خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: معنای این اجتماعات عهد بستن با حسین ابن علی (ع) که مظهر تمام خوبی‌ها و زیبایی‌های عالم است می‌باشد.

رئیس جمهور افزود: حضور میلیونی مردم امروز در کربلای معلی تجدید پیمان با امام حسین (ع) و آرمان بزرگ مبارزه با ظلم و ستم و عدالت خواهی در عالم است.

وی با بیان اینکه جریان اربعین یک جریان بسیار فراگیر در تمام جهان اسلامی است، گفت: با وجود تمام نقشه‌های دشمن در کمرنگ کردن جلوه‌های حضور مردم در پیاده روی اربعین و تمام جنایت‌های آن‌ها هرگز نتوانستند یاد امام حسین (ع) را از دل‌ها ببرند چرا که خداوند اراده کرده که نام امام حسین (ع) در این دنیا و آن دنیا ماندگار شود.

آیت الله رئیسی مطرح کرد: ما افتخار داریم که کشور ما کشور حسینی است و افتخار می‌کنیم که ملت امام حسین علیه السلام هستیم. 

وی ادامه داد: هزاران شهید با نام و یاد امام حسین علیه السلام برای ایجاد امنیت و دفاع از کشور جانشان را فدا کردند و امنیت امروز به برکت خون این شهیدان و حضور در صحنه مردم است.

رئیس جمهور گفت: حضور در صحنه مردم قدرتی را برای کشور به وجود آورده که باعث شکست و ناامیدی دشمنان ملت ایران شده است و به برکت خون شهیدان که امتداد خون ثارالله است این مسیر امتداد دارد و خواهد داشت.

وی بر داشتن ایمان و امید در جامعه تاکید کرد و گفت : مقام معظم رهبری به این دو امر تاکید دارند و فرموند: " به هیچ عنوان نباید متوقف، ناامید و خسته شد" باید با اعتقاد به خدا و اولیای الهی و نگاه به شهیدان حرکت به جلو را روز به روز افزون کرد.

 

رئیس جمهور هنر ملت بزرگ ایران را تبدیل تحریم‌ها و تهدیدها به فرصت‌ها دانست و تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد در این مسیر خستگی و ناامیدی به دل راه دهد. همه باید با امیدواری و تلاش مضاعف تلاش کنیم تا کارها و خدمات انجام شده به کمال خود نزدیک‌تر شوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما