شناسهٔ خبر: 62237889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

افروس در گفت‌وگو با ایسکانیوز خبر داد؛

تداوم خدمت‌رسانی موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مرزهای شلمچه و چذابه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه تا کنون در موکب‌های شلمچه و چذابه دانشگاه آزاد ۶ هزار وعده غذایی گرم بین زائران توزیع شده است، گفت: خدمات موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی از جمله اسکان(روزانه و شبانه) و پذیرایی در مرزهای شلمچه و چذابه تا یک روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به بازدید اخیر خود از مرزهای شلمچه و چذابه ضمن بیان اینکه تردد زائران در مسیر رفت و بازگشت در هر دو نقطه مرزی به صورت روان در حال انجام است، اظهار کرد: موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این دو نقطه مرزی همچنان فعال هستند و به ارائه خدمات پذیرایی، اسکان و... می‌پردازند.  

اسکان روزانه ۳۰۰ نفر در موکب چذابه دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه امکان اسکان شبانه برای زائرین همچنان فراهم است، ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز از جمله پخش تیزر و کلیپ از طریق ویدئو پروژکتور، اقدامات حوزه عفاف و حجاب و برپایی نماز جماعت صبح، ظهر و عشا و...نیز کماکان به قوت خود باقی است و با استقبال گسترده زائران مواجه شده است.  

اسکان بیش از ۲ هزار زائر در موکب‌های شلمچه و چذابه

افروس تصریح کرد: در هر یک از موکب های شلمچه و چذابه دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون به صورت مجزا اسکان بیش از هزار نفر از زائران اربعین انجام شده است و این میزان در روزهای منتهی به اربعین قطعا افزایش خواهد داشت.  

وی با اشاره به اینکه خدمات موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مرزهای شلمچه و چذابه تا یک روز پس از اربعین ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تا کنون در موکب های شلمچه و چذابه بالغ بر ۶ هزار وعده غذایی گرم بین زائران توزیع شده است.  

نقش موثر رویداد اربعین در توسعه زیرساخت‌های فنی، حمل‌ونقل و فرهنگی استان خوزستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان افزود: برگزاری همایش بزرگ اربعین در طول این سالها به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در استان خوزستان بسیار کمک کرده و این رویداد بزرگ بی شک ظرفیت عظیمی برای استان خواهد بود ضمن اینکه از منظر فرهنگ‌سازی، افزایش سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی هم بسیار موثر بوده است.  

وی اضافه کرد: در حوزه زیرساخت هایی چون آب و برق هم پیشرفت های خوبی در استان حاصل شده اما با توجه به اینکه همه ساله اعتباراتی ابلاغ و در این رویداد بزرگ جهان اسلام هزینه میشود، پیشنهاد میکنم بودجه‌ای را یکباره به تصویب برسانند که رعایت شرایط فنی در آن لحاظ شده باشد و به طور مثال چندین فرهنگ‌سرای بزرگ راه‌اندازی شود.  

افروس ادامه داد: در برخی حوزه ها با توجه به اینکه اعتبارات در زمان کوتاه و فشرده ای هزینه می‌شود نتیجه ای که باید حاصل نمی‌شود و این چرخه همه ساله تکرار می‌شود بنابراین از نظر بنده اگر در حوزه اعتبارات ساماندهی صورت بگیرد اقدامات ماندگار و اصولی هم به ثمر خواهد رسید.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور و همبستگی مردم در این رویداد بزرگ یک امتیاز مثبت است که دولت و نهادهای متولی هم باید تلاش کنند خدمات‌دهی مطلوبی داشته باشند و با برنامه‌محوری در مسائل فرهنگی پایگاه مردمی ایجاد کنند و از چنین ظرفیت‌های به نحو مطلوب استفاده شود.  

انتهای پیام/  

نظر شما