شناسهٔ خبر: 62228793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

ترقی:

اصولگراها با ۵ لیست وارد انتخابات می‌شوند

صاحب‌خبر -

عضو حزب موتلفه با تاکید بر اینکه سهم‌خواهی سم مهلک در ائتلاف‌های انتخاباتی است، می‌گوید: به نظر می‌رسد اصولگراها در این دوره ۵ لیست ارائه می دهند.

به گزارش خبرآنلاین، « تعدد لیست ها به معنای سهم‌خواهی است» این گزاره‌ای است که از سوی حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه، در بحبوبه گعده‌های انتخاباتیِ اصولگرایان برای مجلس ۱۴۰۳ مطرح شده است. او بر این باور است که ظهور جبهه‌ها، جریانات و گروه‌های مختلف می‌توانند از یک سو در تکمیل و اصلاح گفتمان جریان انقلاب کمک‌کننده و از سوی دیگر در حل مسائل مختلف کشور، راه‌حل‌های مفیدی ارائه کنند.

موتلفه دنبال قدرت نیست

عضو حزب موتلفه تصریح می‌کند: برخی احزاب تنها به دنبال پیروزی کاندیدای خود هستند اما موتلفه دنبال قدرت نیست.

وی ادامه می‌دهد: تاکنون نیز که در جمع نیروهای انقلاب و اصولگرا حرکت کردیم به این دلیل بوده که وقتی نیروهای اصولگرا و انقلاب از هر جریان و حزبی وارد مجلس شوند ما آنها را نیروی خودمان تلقی می‌کردیم نه اینکه چون در تشکیلات دیگری بودند آنها را قبول نداریم چون به لحاظ مبانی فکری و اعتقادی به ما نزدیک بوده است آنها را می پذیریم.

عضو حزب موتلفه معتقد است: اینکه بعضی از احزاب فقط به دنبال این موضوع هستند که نامزد خودشان پیروز شود و یا رأی بیاورد و اگر رأی نیاورد به نوعی آن را مصیبت تلقی می کنند و یا ادعا کنند نتوانستند سهم به دست آورند این گونه دیدگاه‌ها تاکنون در موتلفه مطرح نبوده است مبنی بر اینکه خودمان را در سطح احزابی که مثل دو تا تیم در رقابت های سیاسی با یکدیگر بازی می کنند قرار دهیم.

ترقی می‌گوید: وقتی یک حزب ائتلاف و یا وحدتی را می پذیرد براساس شاخص‌ها و معیارهایی که مورد تایید همه است همه افراد مورد بررسی قرار می‌گیرند ‌در واقع اصل مهم این است که منصفانه، منطقی و عادلانه، افراد به دقت مورد بررسی قرار گرفته و یک جریان از داخل ائتلاف فشار نیاورد که افراد خارج از آن چارچوب، در لیست قرار بگیرند. به هر حال بسیاری از افرادی که در لیست‌ها قرار می گیرند تاکنون کسانی بودند که هیچ شاخصه برتری نسبت به افراد دیگر داشتند و نه طبق آن شاخص ها و معیارها، اولویت و نمره بیشتری نسبت به بقیه داشتند بنابراین این مسائل ائتلاف را از آن نتیجه ای که همه مطالبه می کنند دور کنند.

به زعم این فعال سیاسی، به هر حال تعدد لیست‌ها به معنای سهم‌خواهی است وقتی لیست های جداگانه ارائه می شود به این معناست که آن گروه سهم خود را به دست نیاورده است. ترقی تصریح می‌کند: به نظر من ارائه لیست ها متعدد نه تنها آسیب زاست، بلکه سمّ مهلکی برای کشور است هر چند جریانات انقلاب منسجم تر حرکت کنند موفقیت بیشتری به دست خواهند آورد.

 

نظر شما