شناسهٔ خبر: 62217914 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

تصویب دوره‌ کاردانی تست سامانه‌های نرم‌افزاری در دانشگاه علمی کاربردی

صاحب‌خبر -

دوره‌ کاردانی فنی تست (آزمایش) سامانه‌های نرم‌افزاری در دانشگاه جامع علمی کاربردی با تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، در راستای تربیت نیروی انسانی توانمند متناسب با مشاغل نوظهور برای نخستین اجرا می‌شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مراحل در چرخه توسعه نرم افزار، تست (آزمایش) نرم افزار است؛ به طوری‌که انجامِ دقیق و اصولی مرحله تست نرم افزار باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه ساخت نرم افزار شده و از تبدیل شدن باگ‌ها به نقص‌های بزرگ جلوگیری می کند.

علیرضا جمالزاده افزود: فرآیند تست (آزمایش) و ارزیابی نرم افزار چالش پیچیده‌ای است که نیازمند فراگیری اصول و روش‌های آن است و دوره کاردانی فنی تست (آزمایش) سامانه های نرم افزاری ناظر بر تربیت دانش آموختگانی برای پاسخگویی به این چالش است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: این رشته بر مبنای نیازسنجی آموزشی و با مشارکت گروهی از متخصصان و صاحب نظران، با هدایت مستقیم دانشگاه در ذیل گروه صنعت امسال تدوین، تصویب و مقرر شد تا در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی تصریح کرد: دانش آموختگان این رشته با گذراندن دروسی مانند روش های آزمون عملکرد و کاربردپذیری، ابزارهای آزمون نرم افزار، خودکارسازی آزمون نرم افزار و مدل‌سازی فرآیند با سیستم یا نرم افزار مدیریت فرآیند های کسب و کار /BPMN و با داشتن قابلیت هایی چون شناخت انواع آزمایش‌ های نرم افزاری، بکارگیری ابزارهای آزمایش عملکرد و انجام انواع آزمایش های نرم افزاری و مقایسه آنها می توانند شغل آزمونگر، مستندساز فرآیند های تولید و آزمون نرم افزار و پشتیبان سامانه نرم افزاری را احراز کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته‌ می‌توانند با مشاهده سرفصل دروس رشته مذکور در بخش سرفصل برنامه های مصوب در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir ، در پذیرش جدید دوره های کاردانی دانشگاه تا ۱۶ شهریور نام نویسی کنند.

نظر شما