شناسهٔ خبر: 62206685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرنگونی دو فروند پهپاد تروریست‌های مسلح در محور حلب

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای از سرنگونی دو فروند پهپاد وابسته به گروه‌های تروریستی مسلح در محور حلب - ادلب در شمال این کشور خبرداد.

صاحب‌خبر -

سرنگونی دو فروند پهپاد تروریست‌های مسلح در محور حلببه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای از سرنگونی دو فروند پهپاد وابسته به گروه‌های تروریستی مسلح در محور حلب - ادلب در شمال این کشور خبرداد.
این دو پهپاد درصدد هدف قراردادن مراکز ارتش سوریه و مناطق مسکونی در این محور برآمده بودند.
همچنین ارتش سوریه خبرداد، نیرو‌های نظامی مستقر مناطق غرب استان حلب، حمله گروه‌های مسلح را دفع کردند.
بنا به اعلام ارتش سوریه، در این حمله شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و یکی از خودرو‌های زرهی آن‌ها که برای شلیک موشک استفاده می‌شد، منهدم شد.
تروریست‌های مسلح وابسته به گروه تکفیری تحریر الشام به سرگردگی ابو محمد جولانی، نیمه شب گذشته (شنبه) حمله گسترده‌ای را در محور هنگ ۴۶ ارتش سوریه در روستا‌های "کفر تعال و کفر عمه" واقع در منطقه غرب استان حلب انجام دادند.
منابع محلی خبردادند، گروه ابو محمد جولانی در این حمله از عناصر مسلح خود وابسته به گروه افراطی موسوم به ترکستانی استفاده کرده است.
نیرو‌های حزب ترکستانی در این حمله تلاش کردند تا برخی از مناطقی را که در درگیری هفته گذشته با ارتش سوریه از دست داده انذ، دوباره پس بگیرد، که تلاش‌های آن‌ها به در بسته خورد.
در مقابل، ارتش سوریه در واکنش به این حمله مراکز پشتیبانی گروه تروریستی تحریر الشام را در محیط شهر‌های سرمین واقع در حومه شرقی استان ادلب گلوله باران کرد.
جنگنده‌های نیرو‌های روسیه مستقر در سوریه نیز برای دفع حمله تروریست‌ها به کمک نیرو‌های ارتش سوریه وارد عمل شدند و مراکز تروریست‌ها را هدف قرارداد که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آن‌ها منجر شد.
همزمان یکی دیگر از گروه‌های مسلح موسوم به ارتش ملی که از سوی ترکیه حمایت می‌شود، عملیات نفوذی در محور روستای محمودیه واقع در غرب شهر منبج انجام داد.
شهر منبج واقع در شمال شرق استان حلب، در کنترل تشکیلات شبه نظامیان سوریه دمکراتیک موسوم به قسد است که احزاب کرد بخش اعظم آن را تشکیل می‌دهند.
عناصر گروه تروریستی موسوم به ارتش ملی همچنین تلاش کرد تا در منطقه غرب منبج به روستای ام عدسه نفوذ کنند، اما حمله آن‌ها در انجا هم به در بسته خورد.
البته عملیات تروریست‌ها در محور شرق ادلب و غرب حلب، مخالف توافقات روند آستانه است که براساس آن منطقه ادلب یکی از مناطق کاهش تنش تعریف شده است؛ تروریست‌ها به طور مرتب اتش بس مبتنی بر این توافقات را نقض می‌کنند
جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به همراه روسیه کشور‌های ضامن توافقات روند آستانه هستند.

نظر شما